Volledig scherm
Jos van Ginneken, CDA-fractievoorzitter in Terneuzen.

‘Terneuzen moet halvering lijn Terneuzen-Zelzate niet pikken’

TERNEUZEN - Al jaren praten over verbetering van het openbaar vervoer tussen Terneuzen en Gent, en dan vanaf komende week het aantal ritten op lijn 6 Terneuzen-Zelzate halveren. CDA-fractievoorzitter Jos van Ginneken in Terneuzen vindt het niet kunnen.

Connexxion noemt het te geringe aantal passagiers als reden om te snijden in lijn 6. De bus gaat de hele dag om het uur en niet meer om het half uur. Ginneken kan het argument van Connexxion op zich volgen. ,,Maar een reden waarom de bus weinig mensen trekt, is dat de overstap in Zelzate op de verbinding naar Gent zo slecht is. Doe daar dan iets aan.”

Van Ginneken heeft het college van B en W schriftelijk gevraagd actie te ondernemen. De provincie is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Zeeland. B en W moeten zich inspannen voor behoud van de ritten op lijn 6, aldus de CDA’er. Hij voegt daar lijn 9 tussen busstation Terneuzen en het hoofdkantoor van Dow aan toe.

Dow-hoofkantoor

’s Morgens en ’s middags zal lijn 9 weer één rit van/tot het fabriekscomplex van DOW rijden, meldt Connexxion in het overzicht van wijzigingen in de dienstregeling. Dit kan de indruk wekken dat de andere ritten worden geschrapt. Uit de reisplanner op 9292.nl blijkt evenwel dat er 's ochtends vier ritten naar het nieuwe hoofdkantoor van Dow aan de Innovatieweg blijven en einde middag vier ritten vanaf dat kantoor. Eén bus die verder naar het fabrieksterrein van Dow rijdt, komt erbij.

De nieuwe dienstregeling bevat volgens Van Ginneken niet alleen verslechteringen. Zo juicht hij toe dat er een scholierenbus, lijn 606, tussen Sas van Gent, Sluiskil en Terneuzen komt.

BN DeStem gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement