Geertje van der Krogt van de biologische rozenkwekerij De Bierkreek in IJzendijke in een veld met eerstejaars planten. Ze staan dan nog strak in rijen en het belangrijkste werk is nu onkruid wieden.
Volledig scherm
PREMIUM
Geertje van der Krogt van de biologische rozenkwekerij De Bierkreek in IJzendijke in een veld met eerstejaars planten. Ze staan dan nog strak in rijen en het belangrijkste werk is nu onkruid wieden. © Anne Hana

Kweekster Geertje van der Krogt van de Bierkreek: ‘Rozen kweken is eigenlijk hetzelfde als voor je kinderen zorgen’

Zomer 2021Rozenkwekerij de Bierkreek, het bordje bij de oprit van de biologische boerderij aan de Zevenhofstedenstraat te IJzendijke roept een romantisch beeld van geurige rozentuinen op. De realiteit blijkt anders. 

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.