Ontslagen Joshua neemt ‘steunclown’ mee naar gesprek met directie
Een ontslag is nooit makkelijk, vraag dat maar aan Joshua Jack. De Nieuw-Zeelandse reclameman kreeg per e-mail een uitnodiging voor een gesprek met de directie en zag de bui al hangen. Te meer omdat er stond vermeld dat “een ondersteunend persoon” bij het onderhoud aanwezig mocht zijn. En dus huurde Joshua een clown in.
Delen per e-mail
De man uit Nieuw-Zeelands grootste stad Auckland betaalde 200 NZ-dollar (114 euro) voor de diensten van de professionele clown Joe. Joshua's vermoeden bleek juist, het gesprek ging wel degelijk om zijn ontslag. Volgens The New Zealand Herald wezen de twee directieleden de clown niet de deur. Joe blies verschillende ballonnen op en knoopte ze tot een eenhoorn en een poedel. Daar bleef het niet bij. Terwijl Joshua de formulieren van zijn C4 invulde, veinsde de clown traantjes.
Een van de managers van reclamebureau FCB verklaarde later dat het ballonvouwen nogal luidruchtig was. Ze vroegen Joe the Clown of het iets stiller kon, maar verder hadden ze niets op hem aan te merken. De ontslagen Joshua - zelf actief als stand-upcomedian - was best tevreden over de niet-alledaagse bijstand en raadt het anderen zeker aan.
Eind goed, al goed lijkt het wel, want Joshua komt niet zonder werk te zitten. Hij zou volgende week bij een concurrerend reclamekantoor kunnen starten. Foto's van de stunt gaan wereldwijd viraal.
Joshua moest opstappen. Hij had geen keus. Vraag jij je wel eens af of je zelf weg wilt bij je huidige werkgever? Vraag jezelf dan het volgende af:
Lees de beste artikelen op het gebied van werk en carrière via onze wekelijkse nieuwsbrief!
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Wil je een vriend helpen die een burn-out heeft? ‘Geef zo min mogelijk advies’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking Druk. Zijn advies voor de werkende medemens? Relax! Iedere week geeft Thijs daarom tips om jouw werkdag stressvrij te houden. -
update
Baas verantwoordelijk voor dood werknemer die stierf na overspelseks tijdens zakentrip
Het Franse spoorwegbouwbedrijf TSO moet een fikse schadevergoeding betalen aan de nabestaanden van een werknemer die in 2013 tijdens een zakentrip aan een hartaanval overleed nadat de getrouwde man in zijn hotel seks had gehad met een vrouwelijke date. Volgens een Franse rechter werd de man het slachtoffer van een bedrijfsongeval en is zijn baas verantwoordelijk voor de financiële schade die zijn gezin na zijn dood heeft geleden. -
PREMIUM
Radiodeejay Rámon Verkoeijen: ‘Hoe krijg je nou van plaatjes draaien een burn-out?’
Radiodeejay Rámon Verkoeijen (35) is hersteld van een burn-out. De oude wordt hij nooit meer, zegt hij. Maar na anderhalf jaar herstel is hij wel terug op 3FM, met twee avondshows. ,,Ik ga niet meer doen wat anderen van me verwachten.’’ -
Een op de zes vreest niet geschikt te zijn voor baan van de toekomst
Sommige banen van nu bestonden twintig jaar geleden nog niet. En grote kans dat andere functies over twintig jaar niet meer bestaan. Zijn we daarop voorbereid? Een op de zes Nederlanders denkt van niet en is bang in de toekomst niet meer relevant te zijn op de arbeidsmarkt. -
Help het mkb herstellen, zegt ONL-voorzitter: ‘Ze eten nu hun pensioenpotje op’
Hans Biesheuvel, voorzitter van ondernemersorganisatie ONL, vindt dat er meer oog moet zijn voor problemen in het mkb. ,,Zorg dat bedrijven straks kunnen rekenen op coulance bij het wegwerken van schulden.’’
-
Werken in dit winterweer: zij gaan de kou in om anderen warm te houden
Dik pak sneeuw? Deze mensen gaan gewoon aan het werk om ervoor te zorgen dat jij het thuis warm hebt. Of überhaupt thuis kan komen zonder ongelukken. -
Dit is waarom we zo graag de gedachte van de ander invullen
Gedragspsycholoog Chantal van der Leest bekijkt onze gedragingen op de werkvloer: wie of wat bepaalt onze dagelijkse beslissingen? Vandaag: gedachtenlezen. -
Schoenenwinkel Scapino kan internetklandizie niet aan
Scapino heeft grote moeite om klanten via de webshop te bedienen. De levering van bestellingen duurt soms wel tien dagen of langer en boze klanten klagen dat het vele weken duurt voor een retourbestelling is afgehandeld.