BN’ers zijn fan van het wenkbrauwserum van Marjolein: ‘Kreeg ineens berichtje van Jamie Vaes’
Haar wenkbrauwproducten staan regelmatig in tijdschriften als Glamour, Grazia en Wendy en menig BN’er is fan. Dat had Marjolein Verhart uit Rozenburg niet verwacht, toen ze drie jaar geleden in een zonnestudio begon met het waxen van wenkbrauwen. Nu heeft ze een goedlopende cosmeticalijn met meer dan 250 verkooppunten in Nederland en België én haar eigen salon.
Delen per e-mail
Het ondernemerschap zit er bij de 28-jarige Marjolein Verhart al van jongs af aan in. Toen ze klein was, verkocht ze bloemstukjes in de buurt. En tijdens haar bijbaantje bij een zonnestudio in het dorp Rozenburg ontdekte ze iets anders. ,,Zodra de klanten onder de zonnebank lagen, had ik even niks te doen. Het leek me leuk om in die tijd wenkbrauwen te waxen. Kon ik mooi wat extra geld verdienen.’’
Proefkonijnen
Zo begint ze, gewapend met een waxpot, op een krukje naast de toonbank. En zoekt ze thuis naar proefkonijnen. ,,Ik heb eerst wel even geoefend op mijn moeder en zus, want ik had eigenlijk helemaal geen ervaring.”
Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd
Binnen de kortste keren heeft ze het hartstikke druk. ,,Wie in Rozenburg z’n wenkbrauwen wilde doen, moest daarvoor naar Rotterdam. Nu kwamen ze allemaal naar mij toe’’, vertelt ze. ,,Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd.”
Maar zelfs met een studie en twee baantjes kriebelt het nog bij de Rozenburgse. Als klanten bij haar informeren hoe ze vollere wenkbrauwen en wimpers kunnen krijgen, begint ze haar eigen serum te ontwikkelen. ,,Ik had zelf een product samengesteld op basis van natuurlijke oliën en dat werkte super goed. Mijn klanten waren direct verkocht.”
Formule
Marjolein opent na haar studie in haar woonplaats haar eigen salon, The Brow Specialist, en besluit haar serum verder uit te werken. ,,Ik ben toen naar een lab gegaan en samen met hen heb ik een nieuwe formule ontwikkeld. Omdat mijn klanten zo enthousiast waren, wilde ik meer. Ik bracht ook een wenkbrauwgel en -potlood uit en zo ontstond Marr Cosmetics.”
Het geld dat ze verdient in de salon stopt ze in haar cosmeticalijn. ,,Met mijn laatste centjes kocht ik displays om mijn producten te promoten. Die zette ik op Instagram om ook andere salons en schoonheidsspecialistes te bereiken.”
Gouden zet
Dat blijkt een gouden zet: in één keer is alles uitverkocht. ,,Dat was super. Al had ik het eigenlijk wel verwacht. Ik zorg dat het lukt, eerder stop ik niet.”
Om haar producten nog bekender te maken, werkt ze samen met influencers. ,,Ik begon daar heel fanatiek mee, maar je moet ze heel goed uitkiezen. Het moeten echt bekende Nederlanders zijn die op televisie komen. Niet zomaar iemand met heel veel volgers. Dat werkt niet.”
Jamie Vaes
Ik ben bekend bij Bekende Nederlanders
Na een halfjaar is het andersom en benaderen BN’ers Marjolein voor een samenwerking. ,,Daar stond ik wel even van te kijken. Kreeg ik ineens een berichtje van Jamie Vaes, de vriendin van Lil’ Kleine. Ze had haar eigen beautybox gelanceerd en wilde daar mijn product in stoppen, omdat ze het zo fijn vond. Dat was fantastisch!”
Onder andere Miss Nederland Zoey Ivory en ‘Echte Gooische Moeder’ Pauline Wingelaar zijn fan. ,,Ik ben bekend onder bekend Nederland. Ook staan mijn producten regelmatig in allerlei tijdschriften. Dat is zo tof. Ik ben zo blij dat ik elke dag mag doen wat ik leuk vind en kijk uit naar wat de toekomst nog meer gaat brengen.”
Bekijk hier al onze video’s over werk en carrière:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Schoenenwinkel Scapino kan internetklandizie niet aan
Scapino heeft grote moeite om klanten via de webshop te bedienen. De levering van bestellingen duurt soms wel tien dagen of langer en boze klanten klagen dat het vele weken duurt voor een retourbestelling is afgehandeld. -
Dit is waarom we zo graag de gedachte van de ander invullen
Gedragspsycholoog Chantal van der Leest bekijkt onze gedragingen op de werkvloer: wie of wat bepaalt onze dagelijkse beslissingen? Vandaag: gedachtenlezen. -
PREMIUM
Max (20) stapt in bedrijf zieke vader: ‘Aan ziekenhuisbed besloten hoe we het gingen doen’
De wereld van de familie Blanke staat eind 2019 volledig op z'n kop. Vader Robby (47) blijkt een ongeneeslijke vorm van kanker te hebben. Robby begon net aan zijn droom: de grootste detacheerder worden van technisch personeel in zijn regio, Salland. Aan het ziekenhuisbed besluit zoon Max (20) zonder twijfel te stoppen met zijn zorgopleiding om in het bedrijf van zijn vader te stappen. Een jaar later runnen ze samen het bedrijf, storten ze zich ook op elektrische laadpalen, zitten ze net in een nieuw kantoor en is het ziektebeeld van Robby positief. -
Waarom we het liefst op maandag solliciteren
We solliciteerden vorig jaar het meest op maandagen en het liefst in de maanden april en mei. Ook stuurden we ons cv vergeleken met 2019 vaker via onze smartphone. Dat blijkt uit een nieuwe analyse, die ook duidelijk maakt in welke sectoren je sinds de coronacrisis de meeste kans maakt. -
PREMIUM
Hoe bereik je als vrouw de top? ‘In mijn beginjaren heb ik er veel voor opgeofferd’
In de top van het bedrijfsleven is de witte man nog altijd oververtegenwoordigd. Hoe kom je daar als vrouw tussen? Directeur Vera Kops van Lewis en Mei Ling Tan van House of Einstein vertellen over hun keuzes, ons ouderwetse schoolsysteem en fulltime werken. ,,Hoeveel uren je werkt, zegt niets over je kwaliteiten.”
-
Pakketsorteerder stuurt PostNL liefdesbrief: ‘Hoop aandacht te krijgen voor mijn probleem’
Anna Dolanska komt uit Polen en werkt al negen jaar op uitzendbasis als pakketsorteerder voor PostNL. Inmiddels heeft ze een vaste aanstelling via het uitzendbureau weten te bemachtigen, maar ze wil niets liever dan écht aangenomen worden. Via een liefdesbrief hoopt ze nu de aandacht van PostNL te krijgen. -
Steffan (34): ‘Ik zou het dubbele kunnen verdienen’
Hoeveel verdien je? Dat vragen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Steffan (34) werkt 26,5 uur per week als communicatiemedewerker voor een kunstinstelling. -
wat doet een...
Agnes is productmanager loempia's: ‘We maken er 5 miljoen per week’
Wie ons banenlandschap bekijkt, ziet bijzondere functies voorbijkomen. Een field service engineer, een lab technician of een assemblagemedewerker: we hebben ze blijkbaar hard nodig, maar waarvoor en waarom? In deze serie vertelt elke week iemand over zijn of haar beroep. Vandaag: Agnes van der Niet (38) internationaal productmanager bij snackproducent Goodlife Foods.