Peter Groenestein, bij de veerpont tussen Drongelen en Waalwijk.
Volledig scherm
Peter Groenestein, bij de veerpont tussen Drongelen en Waalwijk. © Beeld Werkt

Maasveren veel langer gratis? Dan moeten er snel nieuwe financiële spelregels komen. ‘Nu teren we zeven ton per jaar in’

WAALWIJK/DRONGELEN - Stichting de Bergsche Maasveren komt jaarlijks maar liefst zeven ton tekort. Om de veerdiensten op de lange duur gratis te kunnen houden, wil de stichting de spelregels aanpassen. In dit geval: meer geld beleggen. Het woord is straks aan de gemeenten.

  1. Veerponten op elektriciteit of op waterstof? Het kàn, maar alleen met extra geld
    PREMIUM

    Veerponten op elektrici­teit of op waterstof? Het kàn, maar alleen met extra geld

    DE LANGSTRAAT/ ALTENA - Het binnen vijf of tien jaar inruilen van vervuilende dieselmotoren op veerponten voor duurzame alternatieven, kan alléén als daarvoor extra geld komt. Dat stelt Peter Groenestein, voorzitter van Stichting Bergsche Maasveren. Hij reageert op de uitkomsten van een onderzoek dat is uitgevoerd onder leiding van Twynstra Gudde, in samenwerking met enkele verenbedrijven, provincies, de gemeente Amsterdam en belangenorganisaties.
  2. Voorlopig streep door bouwplan Kaatsheuvel, eerst vertrouwen met omwonenden herstellen
    PREMIUM

    Voorlopig streep door bouwplan Kaatsheu­vel, eerst vertrouwen met omwonenden herstellen

    KAATSHEUVEL - De bouw van zes woningen van tien meter hoog aan de Prins Hendrikstraat en een twee-kapper aan de Gasthuisstraat in Kaatsheuvel is voorlopig op de lange baan geschoven. Een voorstel van burgemeester en wethouders om de benodigde procedure te verkorten, is door de gemeenteraad van tafel geveegd. ,,Ga eerst maar eens het vertrouwen met de omwonenden herstellen", kreeg wethouder Gerard Bruijniks als opdracht.