Volledig scherm
PREMIUM
Melkveehouder Guus van Roessel produceert zijn eigen merk 'Mijn Melk'. © Pix4Profs / Joris Buijs

Je bent boer in Udenhout en produceert je eigen melk. Dan zet je Instagram in, en bloggers

UDENHOUT - Melk waardoor prof-sporters beter presteren? Die komt straks wellicht uit Udenhout. Biologisch veehouder Guus van Roessel heeft ruim een jaar zijn eigen ‘Mijn Melk’ op de markt. ,,Dit is toch een beetje als Willem II die in de Champions League speelt.”

Z’n koeien staan op zijn melkflessen. Maar zijn eigen gezicht? Geen denken aan voor Van Roessel. Jazeker, de Udenhoutse boer loopt voor de troepen uit met zijn eigen merk in de schappen van 450 Albert Heijn-winkels. De promotie van ‘Mijn Melk’ laat de biologisch melkveehouder evenwel graag aan anderen over. En hoe doe je dat? Hoe bereik je ‘stadse mensen’, de doelgroep die dit hip en belangrijk vindt? Via Instagram en Facebook. Met bloggende ‘influencers’ als Jet van Nieuwkerk, dochter van tv-icoon Matthijs. En dankzij de diensten van een heus pr-bureau. Alles uit de kast voor ‘reuring’.