Volledig scherm
PREMIUM
Directeur Thijs Thijssen (rechts) en medewerker Marcel Pulles bij de bottellijn van Bierbrouwerij de Koningshoeven. © Dolph Cantrijn

Het kan niet op voor trappistenbier La Trappe, maar 't gáát wel op

Lekkere vette snacks werden de abdijpoort binnengereden. De twee ploegen personeel van Bierbrouwerij de Koningshoeven konden toeslaan. Traktatie en felicitatie tegelijk. Want het was niet niks dat een kennersjury de tripel van La Trappe onlangs tot Nederlands allerbeste bier uitriep.

Bijzonder, zeker. Maar Thijs Thijssen wijst naar de vensterbank van het raam in de directiekamer. Daar staan acht grote glazen met gouden sterren. Het zijn de winnaarstrofeeën van meerdere jaren European Beer Star-verkiezingen. Die van vorig jaar spant de kroon: alle vier de klassieke bieren die de merknaam La Trappe dragen wonnen toen goud. Én de blond én de dubbel én de tripel én de quadrupel. Bij een deelname van 2344 bieren uit 51 landen.

  1. Tilburg kleurt rood: overal waar je kijkt rood haar en rode baarden

    Tilburg kleurt rood: overal waar je kijkt rood haar en rode baarden

    Lotte (5) en Niels (4) Smits uit Udenhout trokken veel bekijks vanmiddag vroeg. Ze zijn twee van de honderd ambassadeurs van de RedHead Days die dit weekeinde in Tilburg rondlopen. Ze waren als een van de eersten vanochtend op het Pieter Vreedeplein bij de start van de Readhead days kinderspelen. Zo mogen ze met afbeeldingen van beroemde roodharigen op de foto. Moeder Martine wil dat haar kinderen het gevoel krijgen dat ze bijzonder zijn, daarom gaf ze ze op als ambassadeur.