Volledig scherm
Bumperkluiven in de Spoorzone. © BD

Bumperkluiven in de Spoorzone: proeven en proberen

Een hapje, drankje en een zonnestraal. Levendige gesprekken, afgewisseld door de klanken van livemuziek. Meer heb je eigenlijk niet nodig, concludeerden de bezoekers van foodtruckevenement Bumperkluiven in de Spoorzone. Het zomerfestival beleefde dit weekend haar tweede editie.

Er hangt een ‘relaxt en ongedwongen sfeertje’ in de binnentuin van de Spoorzone, meent zonaanbidster Annette, genietend van een sigaret met haar gezicht naar het zuiden. ,,En de mensen doen zo lekker gewoon. Geen opfokte types, zoals je die ’s avonds in het centrum nog wel eens wilt tegenkomen. Iedereen doet zijn ding.” Voor Tilburger Willie van 76 is dat een sappige Amerikaanse burger naar binnen schuiven. ,,Een vette hap. En lékker dat ie is.”

Vernieuwing

Dat de Belgische wafels en Indonesische saté als warme broodjes over de toonbank gaan, is volgens organisator Jacco Grinwis een goed teken, want “eten moet lekker zijn”. Toch draait Bumperkluiven om veel meer dan dat. ,,Met alleen een paar foodtrucks ben je er niet”, stelt Grinwis. ,,Wij besteden net zo veel aandacht aan het entertainment, de aankleding en het vermaak van de kleintjes.” Blij is hij met het feit dat alle horecagelegenheden van de binnentuin dit jaar hun steentje bijdragen aan het evenement. Vorig jaar was dat alleen nog Club Smederij, legt hij uit. Ook bestaat deze editie uit twee keer zoveel foodtrucks dan bij de aftrap van vorig jaar. ,,Geen standaard trucks, maar bedrijfjes met creatieve ideeën.”

Volledig scherm
Bumperkluiven in de Spoorzone. © BD
  1. Tilburg kleurt rood: overal waar je kijkt rood haar en rode baarden

    Tilburg kleurt rood: overal waar je kijkt rood haar en rode baarden

    Lotte (5) en Niels (4) Smits uit Udenhout trokken veel bekijks vanmiddag vroeg. Ze zijn twee van de honderd ambassadeurs van de RedHead Days die dit weekeinde in Tilburg rondlopen. Ze waren als een van de eersten vanochtend op het Pieter Vreedeplein bij de start van de Readhead days kinderspelen. Zo mogen ze met afbeeldingen van beroemde roodharigen op de foto. Moeder Martine wil dat haar kinderen het gevoel krijgen dat ze bijzonder zijn, daarom gaf ze ze op als ambassadeur.