YouTube laat kijkers direct make-up uitproberen via augmented reality
YouTube heeft in samenwerking met MAC Cosmetics een nieuwe functie toegevoegd aan advertenties op het videoplatform. Door middel van augmented reality (AR) kunnen kijkers meteen zien hoe een kleur lipstick hem of haar staat door het product virtueel via de camera op de lippen te smeren.
Delen per e-mail
Zo’n advertentie kan bijvoorbeeld verschijnen bij beautyvloggers, zoals de Nederlandse Nikkie de Jager van NikkieTutorials. De reclames heten AR Beauty Try-On. Bij het zien van de reclame wordt – met toestemming – de selfiecamera geopend en worden de verschillende kleuren in beeld gebracht waaruit gebruikers kunnen kiezen.
Voor nu lijkt het alleen te lukken bij lipsticks, maar volgens YouTube moeten ook oogschaduw en andere cosmetica tevoorschijn komen. Tijdens het uitproberen verschijnt er uiteraard een aankooplink naar het geteste product in beeld.
Elke huidskleur
Volgens YouTube werkt het filter bij elk type huidskleur. Voorlopig gaat het alleen om producten van cosmeticamerk MAC, maar dat worden er in de toekomst waarschijnlijk meer. In een kleinschalige test van techreus Google activeerde dertig procent van de kijkers het filter. Daarna spendeerde dat aantal gemiddeld tachtig seconden in de testomgeving.
We gaan dit waarschijnlijk nog veel meer zien in de toekomst. Facebook en vooral Apple richten zich op AR-technologie. Bij Facebook is het bijvoorbeeld al mogelijk om kledingstukken te passen via de app. Ook kun je via de WannaKicks-app sneakers passen.
Verder in het nieuws
-
Beste koop Met deze budget-smartphones tot 250 euro schiet je de beste foto's
Wil je echt mooie foto’s maken, dan moet je een topmodel smartphone aanschaffen – of beter nog, een losse camera met een forse sensor en een verzameling dito lenzen. Niet iedereen zal zich die luxe kunnen of willen veroorloven. Vandaag bekijken we daarom de fotokwaliteit van een elftal minder dure toestellen: smartphones die voor minder dan 250 euro te koop zijn. -
Ruzie dreigt tussen China en Duitsland om Huawei
De Chinese ambassadeur in Duitsland Wu Ken zegt dat zijn land met tegenmaatregelen komt als de Duitsers techbedrijf Huawei uitsluiten als leverancier van apparatuur voor het 5G-netwerk. Dat besluit zou mogelijk gevolgen kunnen hebben voor de Duitse auto-industrie die jaarlijks miljoenen auto’s verkoopt in China. -
Dit zijn nu onze favoriete draadloze oortjes
Als er één categorie van tech-producten tot grote hoogte is gekomen in 2019, zijn het wel draadloze oortjes. We zetten de beste op een rijtje. -
Dit zijn de populairste filmpjes van 2019 op TikTok
2019 is hét jaar van TikTok. De Chinese video-app is populairder dan ooit. Benieuwd welke filmpjes bovenaan de eindejaarslijstjes van de app staan? Dit is deel één van het overzicht, morgen volgt deel twee. -
Samsung heeft toch geen miljoen Galaxy Fold-toestellen verkocht
Een woordvoerder van Samsung heeft aan Koreaanse media gemeld dat het bedrijf geen miljoen Galaxy Fold-toestellen heeft verkocht, maar minder dan dat. De uitspraken van de president daarover zouden op een misverstand berusten.
-
Zo ziet de nieuwste generatie Xbox eruit
Microsoft heeft vannacht tijdens The Game Awards het uiterlijk en de naam van haar nieuwste console onthuld. De nieuwste spelcomputer gaat Xbox Series X heten en heeft het uiterlijk van een kleine, verticale torencomputer. De console wordt eind 2020 verwacht. -
Voortaan kan je samen Fortnite spelen op dezelfde bank dankzij splitscreen-optie
Ontwikkelaar Epic heeft een functie aan Fortnite toegevoegd waarmee spelers samen kunnen spelen in splitscreen, oftewel naast elkaar in één scherm. Daarmee kunnen meerdere spelers tegelijk gamen op één spelcomputer op dezelfde televisie, zo laat het bedrijf weten. De maker vraagt om feedback op de functie. -
‘Mensen staan minder te trappelen om voor Facebook en Google te werken’
Facebook is een minder aantrekkelijk bedrijf geworden om voor te werken. De site Glassdoor, waar mensen een recensie van hun werkgever kunnen plaatsen, kwam vandaag met zijn jaarlijkse ranglijst. Facebook is daarin gedaald van plek 7 naar plek 23, Google zakte van 8 naar 11.