De smartwatch van Samsung heeft al na zes maanden een opvolger
Samsung komt met een nieuwe versie van zijn wearable Galaxy Watch Active. Het nieuwe model brengt de draairing voor bediening terug, al gaat het nu om touchbediening in plaats van een fysieke ring.
Delen per e-mail
Samsung maakt 40mm- en 44mm-versies van de Samsung Galaxy Watch Active 2. De nieuwe versies verschijnen slechts een half jaar nadat Samsung het eerste exemplaar op de markt bracht. Bij de oorspronkelijke Galaxy Watch Active haalde de fabrikant de bediening met een ring rondom het uurwerk weg. Nu komt die functionaliteit dus terug.
De slimme horloges hebben een oledscherm met een resolutie van 360x360 pixels. Het scherm van het 44mm-model meet 1,4 inch, terwijl het iets kleinere scherm van de 40mm-versie afklokt op 1,2 inch. Beide schermen zijn afgerond en voorzien van Gorilla Glass-bescherming. De horloges zijn draadloos te laden.
Hartslagsensor
De horloges draaien op Samsungs Tizen-besturingssysteem. Ze worden voorzien van 768 MB werkgeheugen en 4 GB opslagruimte, en zijn uitgerust met bluetooth 5.0, wifi en nfc-functionaliteit. Met dat laatste kan je bijvoorbeeld ook contactloos betalen. In de Galaxy Wear Active 2 zit verder een hartslagsensor en de horloges zijn waterdicht volgens de ip68-rating. De smartwatches zijn compatibel met Android 5.0 of iOS 9.0.
De 40mm-versie in aluminium heb je in huis vanaf 299 euro, terwijl een uitvoering in roestvrij staal minstens 399 euro kost. De 44mm-versies kosten respectievelijk 319 en 419 euro in uitvoeringen van aluminium en roestvrij staal.
Naar verwachting kondigt Apple in september ook een nieuwe versie van de Apple Watch aan, de grootste concurrent van de smartwatch van Samsung.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMvideo
Hoe Bol.com ineens vijf sterren van klanten krijgt: ‘Ze kiezen voor een getal dat hen beter aanstaat’
Webwinkel Bol.com toont sinds kort op zijn homepage royale klantbeoordelingen, stukken beter dan de jaren daarvoor. De oorzaak blijkt geen plotse toename van superenthousiaste klanten, maar een andere recensiepartner. -
‘Klantgegevens Blokker maandenlang op straat door datalek bij webwinkel’
Winkelketen Blokker heeft maandenlang een datalek gehad, waardoor de adressen en bestellingen van honderdduizenden klanten voor iedereen te zien waren. Blokker bevestigt het lek na eerdere berichtgeving van tv-programma Opgelicht?!. ,,Wij vinden het heel erg dat dit heeft kunnen gebeuren’’, klinkt het. -
Smartwatch aanschaffen? Deze horloges zijn goed én stijlvol
Smartwatches worden steeds populairder. Slimme horloges moeten niet alleen veel kunnen. Liefst zijn ze ook mooi om naar te kijken. Dit zijn onze vier stijlvolle toppers. -
Philips klaagt Fitbit en Garmin aan
Zorgtechnologieconcern Philips heeft de Amerikaanse technologiebedrijven Garmin en Fitbit voor de rechter gesleept. Die bedrijven gebruiken in hun producten technologie van Philips zonder daarvoor te betalen, stelt het bedrijf. -
Oplaadproblemen met Apple Watch? Fabrikant biedt gratis reparatie
Apple biedt gratis reparaties voor de Apple Watch Series 5 en Apple Watch SE met oplaadproblemen.
-
IJsfoto’s en video’s doen mobiele netwerk van KPN pieken
De massale ijs- en sneeuwpret heeft voor een enorme piek in het mobiele netwerk van KPN gezorgd. Nederlanders verstuurden elkaar zaterdag en zondag de hele dag talloze schaatsfoto's en video's. -
Nieuwe vorm van identiteitsfraude rukt op: 'Foto's verschijnen op pornosite’
In Nederland rukt een nieuwe vorm van identiteitsfraude op, waarbij criminelen de Instagramprofielen van populaire jongeren en influencers klonen om via een valse ‘pornosite’ bankrekeningen te plunderen. Instagram bevestigt dat het de laatste weken verschillende Nederlandse nepaccounts heeft moeten verwijderen. Diverse instanties spreken van een serieus probleem dat in omvang lijkt toe te nemen. -
Jay-Z strijkt bijna 300 miljoen op met verkoop streamingdienst
De Amerikaanse rapper en ondernemer Jay-Z heeft een flinke financiële klapper gemaakt met de verkoop van het grootste deel van Tidal, zijn streamingdienst voor muziek. Hij verkoopt het bedrijf aan Square, eigendom van Twitter-topman Jack Dorsey. Legde Jay-Z in 2015 nog 56 miljoen dollar voor Tidal neer (ruim 46 miljoen euro), nu krijgt hij er 297 miljoen dollar in cash en aandelen in Square voor terug (ruim 246 miljoen euro).