Tv-actie voor slachtoffers aardbeving woensdag alleen via NPO 1 te volgen
De NPO, RTL en Talpa maken volgende week woensdag op de Nationale Actiedag voor de slachtoffers van de aardbeving in Syrië en Turkije een gezamenlijk programma. Deze wordt in tegenstelling tot de vorige tv-actie alleen op NPO 1 uitgezonden. In Beeld & Geluid in Hilversum wordt een belpanel met BN’ers opgezet.
Het gezamenlijke programma wordt gepresenteerd door presentatoren van de drie omroepen. RTL 4 en SBS6 besteden binnen de eigen programmering ook ruim aandacht aan de actie voor Giro555. De einduitslag van de actiedag is wel live te volgen bij zowel de NPO, RTL als SBS6.
Ook op de radiozenders is uitgebreid aandacht voor Giro555. De commerciële en publieke radiozenders besteden redactioneel en in hun nieuwsuitzendingen aandacht aan de actiedag. Ook zijn de dj’s van de verschillende zenders onderdeel van het belpanel en worden speciale radiospots uitgezonden. Radiozender NPO FunX is de gehele dag de nationale actiezender en geeft ‘s ochtends om 05.55 uur de aftrap. Ook DPG Media sluit zich op 15 februari aan bij de actiedag.
De laatste keer dat de media gezamenlijk in actie kwamen voor Giro555 was vorig jaar maart toen er geld werd ingezameld voor Oekraïne.
Luister hieronder ook naar de AD Media Podcast of abonneer je via Spotify of iTunes. Vind alle onze podcasts op ad.nl/podcasts.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van Show & Entertainment:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Leonardo DiCaprio verschijnt aan lopende band met jonge vrouwen, maar acteur is alle aandacht beu
Sinds Leonardo DiCaprio (48) en Camila Morrone (25) niet meer bij elkaar zijn, verschijnt de acteur aan de lopende band met andere jonge modellen. Dat hij vooral valt op jonge vrouwen mag inmiddels wel duidelijk zijn, maar wie zijn al die vrouwen eigenlijk? En bovenal: waarom lukt het DiCaprio telkens niet om de ware te vinden? -
Renze Klamer gaat avonturenprogramma presenteren van makers De verraders
Renze Klamer (33) wordt het gezicht van een gloednieuw avonturenprogramma van RTL 4. Het onbekende is een nieuw realityprogramma van de makers van De verraders. -
column
Waarom deze trend op LinkedIn zo irritant is - en wat je beter kan doen
Psycholoog Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: humblebragging -
PREMIUM
'Meiden mogen later net zo van seks genieten als jongens’
Tijdens de Week van de Lentekriebels, die vandaag op basisscholen begint, horen oudere leerlingen nu ook alles over, jawel, de clitoris. Want die is net zo belangrijk als de piemel, stelt Elsbeth Reitzema. -
PREMIUMGeld & Geluk
Stephanie en zoon Freek: ‘Zijn er 6000 euro per jaar op achteruit gegaan na zijn 18de verjaardag’
Om voor zoon Freek te zorgen, krijgt Stephanie een deel van zijn persoonsgebonden budget. Het geld dat hij met beleggen verdient, zet hij opzij. In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk.
-
AD Media Podcast
‘Het interview van Tom Egbers heeft voor hem goed gewerkt!’
Het vaste mediapanel buigt zich over de opvallende keuze van Tom Egbers om vrijdagavond ineens aan te schuiven bij Khalid & Sophie en een openhartig interview te geven. Deed de presentator van Studio Sport daar nu wel of niet goed aan? Angela de Jong: ‘Het interview van Tom Egbers heeft voor hem goed gewerkt!’ -
-
-
Update
Verdachte aangehouden in chantagezaak rondom André van Duin
De politie heeft onlangs een verdachte aangehouden van afdreiging, een juridische term voor chantage, van André van Duin. Dat melden zijn advocaten, Geert-Jan en Carry Knoops, in een persbericht. De verdachte is inmiddels ook verhoord en heeft spijt betuigd voor zijn handelen. ,,De heer Van Duin heeft de excuses van de verdachte aanvaard”, aldus zijn advocaten. -
PREMIUM
Doodgegooid met datingprogramma's: echte liefde of alleen voor de show?
Datingshows op televisie trekken miljoenen kijkers, maar vinden de deelnemers ook echt de liefde? Cijfers en feiten van de vijf grootste programma’s, voorzien van commentaar door relatiedeskundigen. ,,Ik vermoed dat er bij First Dates niet heel veel aandacht wordt besteed aan het matchingsproces vooraf.”