Volledig scherm
Sylvie en haar ochtendritueel. © Instagram

Sylvie Meis kon totaal niet lachen om 'Wake Up'-filmpjes: Ik vond het pesterig

Sylvie Meis kon totaal niet lachen om de vele parodiefilmpjes die werden gemaakt nadat ze afgelopen zomer haar ochtendritueel deelde op Instagram. De presentatrice vond het ‘pesterig’, zei ze gisteravond in RTL Boulevard.

,,Ik vond het een licht pesterig tintje hebben”, aldus Meis, die het verder naar eigen zeggen niet zo volgde. ,,Ik heb geen Nederlandse televisie, ik ken die mensen ook niet. Het zal me worst zijn.”

Pesten op internet

Volgens Meis zijn er veel mensen die graag een graantje willen meepikken van haar succes en daar aandacht mee vragen. Daar heeft ze zelf niet zo'n probleem mee, maar ze ziet wel dat pesten op internet uit de hand begint te lopen. 

,,Ik vind het een belangrijk thema omdat het niet alleen mij betreft, maar ook jonge mensen die niet bekend zijn, maar wel op sociale media zitten en daar onder lijden.” Het is mede om die reden dat haar zoon Damian een slot op zijn profiel heeft op  Instagram en Facebook.

Mikpunt van spot

De 41-jarige presentatrice en influencer werd afgelopen zomer mikpunt van spot toen ze het bewuste filmpje deelde. Ze is daarin naar eigen zeggen net wakker en klapt zichzelf een paar keer in het gezicht terwijl ze zegt: ‘Wake up Sylvie, wake up’. 

De video leidde op sociale media tot grote hilariteit. Onder anderen Radio 538-dj Dennis Ruyer, actrice Georgina Verbaan en sidekick Frederique Dittrich maakten een parodie.

  1. Fans ontdekken ‘coke’ op Friends-foto Jennifer Aniston en staan compleet versteld

    Fans ontdekken ‘coke’ op Friends-fo­to Jennifer Aniston en staan compleet versteld

    Eerder was het Kim Kardashian met haar billen, nu heeft Jennifer Aniston (50) het internet ‘gebroken’ door lid te worden van Instagram en haar eerste openbare foto te delen. Het gesprek op het fotoplatform gaat echter over iets anders. Aandachtige volgers hebben een detail ontdekt op de Friends-foto die ze deelde en kunnen hun ogen niet geloven. ‘Wat een manier om je entree te maken op sociale media’, klinkt het. Wat is er aan de hand?