Kenners hekelen Netflix-serie Gwyneth Paltrow: ‘Gezondheidsrisico’
Kijkers van de zesdelige Netflix-reeks The Goop Lab, waarin actrice Gwyneth Paltrow tips geeft voor een beter leven, kunnen dat advies maar beter met een korreltje zout nemen. Volgens de Britse National Health Service (NHS), het orgaan achter het openbare gezondheidszorgstelsel, vormt de serie een ‘aanzienlijk gezondheidsrisico’.
Dat meldt BBC News. In The Goop Lab testen Gwyneth en haar team alternatieve therapieën om fysieke en mentale problemen aan te pakken. Netflix vermeldt erbij dat de serie is bedoeld om te entertainen en niet bedoeld is voor medisch advies.
NHS-directeur Simon Stevens vindt dat Goop, het bedrijf van Gwyneth, zich op gevaarlijk terrein begeeft en beschuldigt de makers van het verspreiden van verkeerde informatie. Volgens hem denken mensen bij de term 'fake news' meteen aan politiek, maar is er een groter gevaar op gezondheidsvlak. ,,Vroeger verspreidde nepnieuws zich van mond tot mond maar nu gaan leugens met een druk op de knop de wereld rond, voordat de waarheid achterhaald kan worden.’’
Goop zegt in een reactie dat het steeds zo ‘transparant’ mogelijk te werk gaat wanneer er onderwerpen aan de orde komen die ‘niet ondersteund worden door de wetenschap of nog in een vroege onderzoeksfase zitten’.
In de podcast Bingewatchers legt Charlene Heezen uit wat The Goop precies is:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Podcast
Nanette en Marlies verloren ongeboren baby: ‘Zoveel liefde voor zo’n ieniemini mensje’
Een zwangerschap leidt niet altijd tot een blakende, gezonde baby: per jaar verliezen in Nederland zo’n 25.000 vrouwen een ongeboren kindje. In de podcast Miskraammonologen, een productie van Ouders van Nu, AD en de regionale titels, hoor je de persoonlijke verhalen van deze vrouwen. Deze week vertellen Marlies en Nanette over hun miskramen. -
Bed en Breakfast sluit zestiende seizoen af met 1,3 miljoen kijkers
Nets iets meer dan 1,3 miljoen mensen hebben gisteravond afgestemd op de laatste uitzending van het zestiende seizoen van Bed en Breakfast. Daarin was te zien hoe John en zijn dochter de aflevering wonnen met een winst van 107 procent. De slotaflevering staat daarmee op de tweede plek in de top 25 van best bekeken programma’s. -
Energierekening
Sjaak (75): ‘Ik heb zelf radiatorfolie achter de radiatoren geplaatst, met magneten’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Sjaak Kolderman (75) uit Sassenheim. -
De beste games voor...
De beste games voor op een feestje: zo krijg je iedereen rondom de televisie
Gamen is meer dan alleen maar schieten of voetballen, en is vaak veel makkelijker om aan te beginnen dan je misschien denkt. In deze rubriek geven we daarom laagdrempelige tips voor games in elke situatie. Vandaag: de beste games voor tijdens een feestje. -
Na ‘Paltrow’s vaginageur’ nu ook ‘penisgeurkaars’ als statement tegen loonkloof
Vorige week bracht Gwyneth Paltrow’s lifestylemerk Goop een kaars op de markt die zou ruiken naar Gwyneth’s vagina. Taxi, een Canadees reclamebureau, kwam op de proppen met een variant die ruikt naar, jawel, penis. De kaars is qua uiterlijk identiek aan die van Gwyneth maar kost toch 33 procent meer. Daarmee wil het bedrijf de loonkloof aankaarten die er nog steeds tussen mannen en vrouwen bestaat.
-
PREMIUM
Cruise, zombies en anti Poetin-buttons: welkom in Cannes
Alleen op het grootste filmfestival ter wereld zie je het ene moment Tom Cruise een helikopter uitstappen, loop je het andere moment Oscarwinnaar Casey Affleck bijna omver en zie je vervolgens een Russisch kostuumdrama eindigen met een moderne dans vol bungelende piemels. Gudo Tienhooven kijkt zijn (vierkante) ogen uit in het Franse Cannes en doet verslag. -
Chantal Janzen stuurt Gwyneth Paltrow 'eigen' vaginakaars: ‘This smells like OUR vagina’
Chantal Janzen springt handig in op het nieuws rond de opmerkelijke geurkaars die actrice Gwyneth Paltrow op de markt heeft gebracht die naar vagina ruikt. De presentatrice heeft met haar magazine &C nu haar 'eigen' vaginakaars ontworpen en wil deze naar de Amerikaanse sturen. -
Gwyneth Paltrow verkoopt kaars die naar haar vagina ruikt en mensen staan massaal in de rij
Dat Gwyneth Paltrow (47) met haar lifestylebedrijf Goop regelmatig bedenkelijke producten op de markt brengt, is bekend. Toch weet de actrice iedereen weer te verbazen door een kaars te introduceren met de beeldende naam ‘This Smells Like My Vagina’. Hoewel één kaars zo'n 67,50 euro kost, was de volledige voorraad na amper één uur al uitverkocht.