Volledig scherm
Ladies Night © NET 5

De vlag kan uit bij Linda: Ladies Night scoort 378.000 kijkers

Feest in huize Linda de Mol vandaag: de talkshow Ladies Night van Merel Westrik trok gisteren 378.000 kijkers naar NET 5. Daarmee scoort ze zelfs ietsje beter dan talkshow Beau, die gisteravond goed was voor 374.000 kijkers.

Beau en Ladies Night staan weliswaar niet recht tegenover elkaar geprogrammeerd: Westrik en haar ladies beginnen een uurtje vroeger, maar bedenkster Linda de Mol refereerde zelf eerder deze week nog aan de kijkcijfers van haar vroegere RTL-collega Beau van Erven Dorens. 

Aan tafel bij DWDD zei ze: ,,Als je ziet dat Beau op RTL 4 op een woensdagavond gemiddeld 325.000 kijkers heeft, dan denk ik dat wij reëel moeten zijn. Alles boven de 200.000 is oké, vanaf 250.000 word ik blij, bij 300.000 hangt de vlag uit en onder de 200.000 heb ik een lichte depressie.”

De vlag kan dus uit, want die 300.000 kijkers heeft Ladies Night ruimschoots gehaald én Beau is voorbij gestreefd. Linda de Mol en voormalig Linda.-hoofdredacteur Jildou van der Bijl hebben sinds begin dit jaar de leiding over Net 5. Hun doel is om de zender helemaal op vrouwen toe te spitsen, net zoals het tijdschrift Linda., de site en het videokanaal. Onderdeel daarvan is de talkshow, waarin Merel Westrik elke week drie bekende vrouwen ontvangt, vaste vriendinnen van de show. Gisteren waren dat Fidan Ekiz, Stella Bergsma en Linda de Mol zelf, die hun hoogte- en dieptepunten van de week bespraken.

Op social media werd gisteren overwegend positief gereageerd op de nieuwe talkshow.

  1. Van deze mierzoete Britse kerstreclames springen de barsten in je glazuur
    video

    Van deze mierzoete Britse kerstrecla­mes springen de barsten in je glazuur

    De Staatsloterij-commercial met in de hoofdrol het spuuglelijke schoothondje Frekkel was eind vorig jaar met voorsprong de meest tranentrekkende en warmbloedige kerstreclame op de Nederlandse televisie. Maar het kan allemaal nog zieliger, sfeervoller, bombastischer en extremer. De flitsende najaarscommercials die momenteel in Groot-Brittannië op de buis zijn, spannen de kroon. Het zijn in veel gevallen peperdure, met emoties overgoten minifilms die zó mierzoet zijn dat spontaan de barsten in tandglazuur kunnen springen. Zoals die van ‘zingende winterpeen met schaafangst’ Robbie Williams voor grootgrutter Aldi. Kijk, huiver en geniet!