3FM haalt met actie voortaan geld op voor Wereld Natuur Fonds
3FM werkt voor de jaarlijkse actie Serious Request met ingang van dit jaar samen met het Wereld Natuur Fonds (WWF). Dat maakte dj Sander Hoogendoorn dinsdagochtend bekend in zijn ochtendshow Sanders Vriendenteam.
Traditiegetrouw zet 3FM zich in de week voor kerst in voor het goede doel. Sinds 2004 haalde de radiozender geld op voor het Rode Kruis, maar aan die samenwerking kwam vorig jaar een einde. ,,We voelen de behoefte om verder te kijken dan een doel of thema dat gebonden is aan noodhulp zoals het Rode Kruis die biedt, vandaar het besluit om deze editie een laatste keer samen te werken met het Rode Kruis”, zei zendermanager Sharid Alles daar vorig jaar over.
Dit jaar wordt de actie van 18 tot en met 24 december gehouden in Amersfoort en zal er net als voorgaande jaren 24 uur per dag live radio worden gemaakt om zoveel mogelijk geld op te halen. Wat het precieze doel is en welke dj’s in actie komen, wordt later bekendgemaakt.
Klimaat en natuur
De keuze voor het WWF als nieuwe partner is voor Alles een logische keuze. ,,Het klimaat is een flinke bron van zorg voor heel veel mensen en leeft enorm bij de 3FM-community. Het was voor ons dan ook logisch om voor een partner te gaan die zich met de thema’s klimaat en natuur bezighoudt. En met wie kan dat beter dan met het WWF?”, zegt Alles. ,,WWF heeft een lange, indrukwekkende geschiedenis en doet ontzettend goed werk. We zijn blij dat het onze partner wordt en ik kijk enorm uit naar de samenwerking.”
Luister ook naar de AD Media Podcast:
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van Show & Entertainment:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
6 tips
Ga schulden gelijk te lijf: ‘Oogkleppen ophouden en post niet openmaken is geen goed idee’
-
Showbytes
Emma komt tot rust in bikini en Yvon kan dochter eindelijk weer in armen sluiten
Korte updates van de sterren op sociale media: wij smullen ervan. In de rubriek Showbytes struint de showredactie het web voor je af voor de gekste, mooiste en opvallendste posts van bekende Nederlanders en celebrity’s. Dit artikel wordt gedurende de dag vernieuwd. -
Jeugdserie Zoop krijgt reüniespecial op Videoland
De terugkeer van Zoop is een feit. Althans, eenmalig. Dat maakt Videoland woensdag bekend. In Zoop: De Reünie keert de cast voor één keer terug naar Ouwehands Dierenpark, wat de thuisbasis was van de jeugdserie. -
Serious Request helpt 3FM niet, laagste marktaandeel in historie zender
De vernieuwde opzet van Serious Request is op basis van de luistercijfers geen succes voor 3FM. Sterker nog, juist in de periode dat The Lifeline, de opvolger van het Glazen Huis, werd uitgezonden zakte het radiostation volledig door de ondergrens. Nog nooit had 3FM zo'n laag marktaandeel. -
PREMIUMDe erfenis
‘Wij dachten altijd dat oom Henk glazenwasser was, maar dat bleek niet zo te zijn’
Carla (59) en twee andere familieleden bleken de enige bloedverwanten en erfgenamen te zijn van oom Henk. Een erfenis kan je leven veranderen. In deze serie deelt elke week iemand zijn of haar verhaal.
-
PREMIUMMet video's
Dermatoloog over huidkanker: ‘Huidkleurig bultje dat snel groeit? Dan meteen naar de dokter’
-
-
-
Lewis Capaldi cancelt shows wegens mentale en fysieke klachten
Lewis Capaldi heeft al zijn werk tot aan zijn show op het festival Glastonbury eind deze maand stilgelegd vanwege mentale en fysieke klachten. Dat deelt de Britse zanger in een bericht op Instagram. -
recensie
Spastische moeders en zwakhoofdige vaders maken de dienst uit in bekrompen Netflix-film Oei Ik Groei
De Nederlandse bestseller Oei Ik Groei wordt al decennia beschouwd als een babybijbel over de mentale ontwikkeling van pasgeboren kinderen. De filmversie, vanaf vrijdag wereldwijd te zien op Netflix, focust zich op de voorspelbare ‘sprongetjes’ van hun strontvervelende ouders.