Arts Gordon Oron uit Gorinchem.
Volledig scherm
PREMIUM
Arts Gordon Oron uit Gorinchem. © Ricardo Smit

Huisarts Gordon werkte 90 uur per week, tot hij een burn-out kreeg. Nu is hij preventiearts

Het was een burn-out die huisarts Gordon Oron dwong na te denken over zijn eigen vak. Na een time-out gooide hij het roer stevig om.

  1. Horeca in de regio worstelt met toegangsbewijs: ‘Ik wil geen onderscheid maken tussen mijn klanten’
    PREMIUM

    Horeca in de regio worstelt met toegangsbe­wijs: ‘Ik wil geen onder­scheid maken tussen mijn klanten’

    Extra personeel inzetten om klanten te controleren op een geldig coronatoegangbewijs? Of gewoon niemand wat vragen? Een systeem bedenken om gasten op het terras en in het restaurant uit elkaar te kunnen houden? Horecaondernemers in de regio worstelen met de nieuwe toegangsregels die zaterdag over een week ingaan. ,,Als iemand zo'n bewijs niet kan overleggen, moet ik vervolgens zeggen: ‘Je komt er niet in!’ Dat onderscheid wil ik persoonlijk niet gaan maken.’’
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.