NurPhoto via Getty Images
Volledig scherm
© NurPhoto via Getty Images

Reisbranche blij: ‘We kunnen weer reizen gaan aanbieden’

Reiskoepel ANVR en de reisorganisaties zijn blij dat het kabinet de kleurcodes versoepelt. De bestemmingen die op oranje stonden, kleuren vanaf morgen in principe weer groen of geel. Dat betekent dat niet-noodzakelijke reizen niet langer worden afgeraden. En dus kunnen reisorganisaties weer gewoon hun reizen gaan uitvoeren. 

  1. Nederlandse vader draait door op camping Luxemburg: ‘Niemand kon hem wat maken’
    PREMIUM
    Update

    Nederland­se vader draait door op camping Luxemburg: ‘Niemand kon hem wat maken’

    Een Nederlandse vader is vrijdagnacht na een ruzie op een camping in Luxemburg door het lint gegaan in het bijzijn van zijn twee kinderen. De man ging, volgens getuigen, onder invloed flink tekeer tegen andere campinggasten en schepte tijdens zijn vlucht over het terrein een oudere campinggast, melden Luxemburgse media. De campingeigenaar zegt te weten waarom de man door het lint ging. De verdachte zelf heeft een ander verhaal.
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.