Thinkstock
Volledig scherm
© Thinkstock

'Campagne rookmelders heeft effect'

SCHAARSBERGEN (ANP) - De campagne die consumenten in oktober 2007 wees op het nut van rookmelders, heeft effect gehad. Het aantal huishoudens met een rookmelder is gestegen tot 70 procent. Dat liet het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid (Nibra) donderdag weten.

  1. Geboren voor de bevrijding? Dan hoor je thuis in de Stille Generatie
    Dit zijn wij

    Geboren voor de bevrijding? Dan hoor je thuis in de Stille Generatie

    Wij hebben heel veel meegemaakt: de zwartste crisisjaren, opkomend fascisme, jodenvervolging, een wereldoorlog, de atoombommen op Japan, een Koude Oorlog, dekolonisatie, watersnood, een land in wederopbouw en aan het einde van het hele verhaal die welvaartsstaat waarvoor juist onze generatie zoveel bloed, zweet en tranen heeft gegeven. Maar daarover hoor je ons niet pochen. Wij zijn de Stille Generatie.