'Campagne rookmelders heeft effect'
SCHAARSBERGEN (ANP) - De campagne die consumenten in oktober 2007 wees op het nut van rookmelders, heeft effect gehad. Het aantal huishoudens met een rookmelder is gestegen tot 70 procent. Dat liet het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid (Nibra) donderdag weten.
De effecten van de reclamecampagne zijn onderzocht. Van de ondervraagden had 5 procent dankzij de campagne een rookmelder gekocht. Ruim 40 procent controleerde of verving de batterijen van de rookmelder. Bijna driekwart van de ondervraagden kende de campagne.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Dit zijn wij
Geboren in de 60's? Dan hoor je thuis in de Verloren Generatie
Wij zijn geboren tussen circa 1955 en 1970. Wij trokken broeken met olifantenpijpen aan en dansten in de disco volgens de secure pasjes en handbeweginkjes van John Travolta. Dit is de Verloren Generatie! -
Dit zijn wij
Wat is je ware leeftijd? Doe de test!
Je moeder die gekleed gaat in een minirok, of je opa die door de huiskamer danst op de hits van dj Martin Garrix. Je bent zo oud als dat je jezelf voelt, wordt er wel eens gezegd. Hoor jij wel thuis in jouw generatie? Ofwel, wat is je ware leeftijd? Doe de test! -
Dit zijn wij
Geboren voor de bevrijding? Dan hoor je thuis in de Stille Generatie
Wij hebben heel veel meegemaakt: de zwartste crisisjaren, opkomend fascisme, jodenvervolging, een wereldoorlog, de atoombommen op Japan, een Koude Oorlog, dekolonisatie, watersnood, een land in wederopbouw en aan het einde van het hele verhaal die welvaartsstaat waarvoor juist onze generatie zoveel bloed, zweet en tranen heeft gegeven. Maar daarover hoor je ons niet pochen. Wij zijn de Stille Generatie. -
Zo deel je zo min mogelijk persoonlijke data met Facebook
Steeds meer mensen maken zich zorgen over wat Facebook met hun persoonlijke data doet. Met onderstaande tips hou je zoveel mogelijk informatie privé. -
Dit Zijn Wij
The Beatles of The Stones? Star Wars of Star Trek? En meer dilemma's
Nostalgie is van alle generaties. De Verloren Generatie (geboren tussen 1955 en 1970) kan daar over meepraten. Gelukkig maar dat smaken verschillen. Vecht de oneindige strijd nu voor eeuwig uit door jouw favoriet te kiezen.
-
PREMIUM
Altijd maar reizen voor je werk, is dat nou wel zo leuk? ‘Moest wel eens een verjaardag van mijn kind missen’
Elke dag na je werk naar huis, dat is niet voor iedereen de realiteit. Deze drie Nederlanders waren soms vaker onderweg dan thuis. Hoe is het om veel te reizen voor je baan en hoe gaat het thuisfront daarmee om? -
Tachtig procent van de Europese automobilisten kent dit waarschuwingssymbool niet
Waarschuwingssymbolen in de auto die aangeven dat er iets mis is, kunnen in de loop van de tijd veranderen, vooral wanneer de techniek aan boord verandert. De opkomst van hybrides en elektrische auto's kan voor een hoop verwarring zorgen. -
Patatgeneratie
Walkman of gettoblaster? Pac-Man of mijnenveger? En meer dilemma's
Nostalgie is van alle generaties. De Patatgeneratie (geboren tussen 1970 en 1985) kan daar over meepraten. Gelukkig maar dat smaken verschillen. Vecht de oneindige strijd nu voor eeuwig uit door jouw favoriet te kiezen.