Vivianne Miedema en Lieke Martens scoren bijzonder makkelijk op de Spelen.
Volledig scherm
PREMIUM
Vivianne Miedema en Lieke Martens scoren bijzonder makkelijk op de Spelen. © Pim Ras Fotografie

Leeuwinnen klaar voor VS: ‘Dit is het moment dat we ze eruit gaan gooien’

Extreem trefzeker was Oranje met 21 treffers in de poulefase, maar de Leeuwinnen kregen er ook acht tegen. ,,Veel te veel, natuurlijk moet dat er nu uit’’, beseft bondscoach Sarina Wiegman in aanloop naar de clash vandaag met wereldkampioen Amerika.

  1. Lange wachten van Nouchka Fontijn eindelijk beloond

    Lange wachten van Nouchka Fontijn eindelijk beloond

    Nouchka Fontijn moest er ruim twee dagen op wachten, maar vandaag was het zover. De boksster ontving in Tokio haar vrijdag gewonnen bronzen medaille bij de Olympische Spelen, nadat de Britse Lauren Price de finale in het middengewicht met overmacht had gewonnen van de Chinese Li Qian. Price klopte in de halve finale Fontijn, die daarmee wel meteen verzekerd was van brons. • Lees ook: Gemengde gevoelens bij Fontijn: ‘Als ik het vuilnis buitenzet, doe ik een applausje’
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.