Femke Bol
Volledig scherm
Femke Bol © Ronald Hoogendoorn Fotografie

Dit mag je zaterdag niet missen op de Olympische Spelen

Dit ís nogal een dag. Een greep uit het aanbod van dag zeven van de Olympische Spelen leidt langs het koningsnummer van de atletiek, langs een première in het judo, langs het debuut van Femke Bol, langs een confrontatie met de topfavoriet voor de handbalsters én langs de medalraces bij het windsurfen. Nogal een dag dus. Een overzicht van de zaterdag in Tokio.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Mister Paralympics Jetze Plat: 'Ik heb me de hele Spelen nergens druk om gemaakt’
    PREMIUM
    Interview

    Mister Paralym­pics Jetze Plat: 'Ik heb me de hele Spelen nergens druk om gemaakt’

    Jetze Plat voltooide eerder vandaag zijn gouden trilogie. De Nederlandse veelvraat werd paralympisch kampioen op de triatlon en was ook de beste in de tijdrit en de wegwedstrijd van het handbiken. Plat maakte de hooggespannen verwachtingen meer dan waar en groeide in Tokio uit tot de Nederlandse ‘Mister Paralympics’. Zelf blijft de kampioen echter bescheiden: „We zijn allemaal gelijk en iedereen hier is een topper.”
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.