Modemerk Zusss van Zevenbergse Femke en zus haalt investeerder binnen: ‘Nu dromen over nieuwe plannen’
ZEVENBERGEN - Het fashion- en lifestyle merk Zusss slaat een nieuwe weg in door het aantrekken van een investeerder, AVerest Capital. ,,Zusss groeit nog hard en er zijn zoveel mogelijkheden om het merk nog steviger te positioneren, en daar willen we ons volledig op focussen”, licht een van de zussen, de Zevenbergse Femke van der Hoef deze keuze toe.
Miryam Van Der Stee-WesterveldLaatste update:21-04-21, 20:02Bron:BN DeStem
Samen met haar zus Sietske van Hartingsveldt richtte zij het merk Zusss dertien jaar geleden op. ,,Sietske en ik willen weer doen waar we goed in zijn en waarom we ooit begonnen zijn met Zusss, namelijk ontwerpen en de marketingplannen maken, want daar worden we blij van.’’
,,Door de groei van ons bedrijf werd onze operationele rol steeds groter en konden we niet meer als pioniers ons hart volgen. We voelden dat het de tijd werd om een beslissing te nemen over hoe verder, voor Zusss en voor onszelf.”
Sietske en ik krijgen weer ruimte om ons te richten op strategische groei en te pionieren
Femke van der Hoef
Niets veranderen aan het DNA van Zusss
De keuze voor AVerest Capital als investeerder was snel gemaakt. ,,AVerest Capital wil niets veranderen aan het DNA en aan het team van Zusss, en dat is voor Sietske en mijzelf echt een voorwaarde geweest”, legt Van der Hoef uit. ,,AVerest is een ondernemende partner die ons wil versterken in ons gedachtegoed om daarmee Zusss een stap verder te professionaliseren. Zo krijgen Sietske en ik weer ruimte om ons te richten op strategische groei en te pionieren.” Saillant detail: een van de partners van AVerest Capital is oud-Zevenbergenaar Vincent Pieterson.
Trots
Zusss is van een klein meisje een volwassen vrouw geworden
Femke van der Hoef
De operationele aansturing van Zusss geven de zussen weliswaar uit handen nu, maar hun betrokkenheid bij het merk zal niet minder zijn. ,,Zusss is van een klein meisje een volwassen vrouw geworden. Daar zijn Sietske en ik heel trots op. Er zijn nog zoveel leuke dingen te bedenken en te doen, en daar hebben we ook heel veel zin in”, vertelt Van der Hoef verder.
,,We zijn net gestart met een babylijn, en we zijn aan het nadenken over hoe we de doelgroep van zestien tot vijfentwintig jaar nog meer bij onze community kunnen betrekken.” Zo ziet Van der Hoef het merk het liefst: als een community waar vrouwen van alle leeftijden zich graag bij aansluiten. ,,Omdat we het oprecht menen wat we uitdragen, en daar gaan we verder aan bouwen.”
De titel op het visitekaartje van Van der Hoef zal veranderen. ,,Ik heb gezegd dat ze er maar ‘dromer’ van moeten maken”, lacht ze. ,,Want dat is wat ik wil blijven doen. Dromen over nieuwe plannen voor Zusss. Ik droom bijvoorbeeld al zo lang van een eigen Zusss flagship store, in Breda bijvoorbeeld. Misschien kan dat er nu een keer van komen.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.