Een medewerker verzamelt online bestellingen in een Home Shop Center van Albert Heijn in Bleiswijk.
Volledig scherm
Een medewerker verzamelt online bestellingen in een Home Shop Center van Albert Heijn in Bleiswijk. © ANP

Paniek bij supermarkten is getemperd, maar rustig wordt het bij bezorging nooit meer

Koken & EtenWie vandaag boodschappen bestelt bij Jumbo of Albert Heijn, heeft ze morgen in huis. Wellicht de normaalste zaak van de wereld voor veel consumenten, maar dat was een jaar geleden wel anders. Aan het begin van de coronacrisis moesten supermarkten alle zeilen bijzetten om de boodschappen bij hun klanten te krijgen. Hoe staat het er nu voor? 

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.