Volledig scherm
PREMIUM
Wat is er lekkerder dan een verse stroopwafel? © Shutterstock

Onze stroopwafel is een grote hit in The States

Koken & etenDe Hollandse stroopwafel is hot in de Verenigde Staten. Geïntroduceerd door mensen met heimwee naar de zoete lekkernij, duiken de wafels op steeds meer plekken op. Zelfs McDonalds ziet er markt in.

Opgetogen berichten in Amerikaanse media: McDonalds is van plan deze zomer Stroopwafel McFlurry's te introduceren in Amerikaanse vestigingen. Het stroopwafelijsje is een van de favorieten die door de fastfoodketen naar het thuisland worden gehaald.

Amerikanen zijn zo dol op het Hollandse koekje, dat de stroopwafel na tankstations en buurtwinkels nu ook het instituut McDonald's voor zich heeft gewonnen. De Stroopwafel McFlurry heeft al een test in 50 vestigingen in Florida doorstaan.

  1. HAK voert als eerste voedselfabrikant Nutri-Score in: ‘waar wachten we nog op?’

    HAK voert als eerste voedselfa­bri­kant Nu­tri-Sco­re in: ‘waar wachten we nog op?’

    Als eerste in Nederland voert groentefabrikant HAK het voedselkeuzelogo Nutri-Score in. Of het nu een pot appelmoes, doperwtjes, kersen of rode kool is, de etiketten van de HAK-producten worden vanaf 1 september voorzien van het nieuwe logo dat aan de hand van kleuren en lettercodes aangeeft hoe gezond drinken of eten is. Timo Hoogeboom, algemeen directeur van HAK, legt uit waarom zijn bedrijf het voortouw neemt.