Volledig scherm
© BELGAONTHESPOT

Minder suiker prikkelt de omzet van Coca-Cola

De Amerikaanse drankenreus Coca-Cola heeft dankzij zijn bestseller Zero Sugar de omzet in het derde kwartaal stevig zien groeien. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg de omzet met 8 procent tot 9,5 miljard dollar (8,5 miljard euro), zo maakte de grote rivaal van Pepsi vandaag in thuisstad Atlanta bekend.

Dat consumenten graag andere drankjes drinken, legt het drankenbedrijf geen windeieren. Coca-Cola blijft profiteren van de trend richting dranken met lager suikergehalte en een breder productassortiment met thee en koffie. De nettowinst steeg met 38 procent tot 2,6 miljard dollar. 

Het voorbije kwartaal toont aan dat die strategie aansluiting vindt bij de klanten, aldus topman James Quincey. De winst kwam hoger uit dan analisten verwacht hadden en het bedrijf geeft optimistische verwachtingen voor de toekomst. De cijfers werden door beleggers goed onthaald. Het aandeel steeg met bijna twee procent. Sinds het begin van het jaar is de koers al met bijna 14 procent gestegen.