Volledig scherm

Broodje gezond met avocado, kip, tomaat en ei

In het weekend mogen we onszelf wel verwennen met een lekker broodje toch? Dit is een broodje gezond met een twist. Een goed gevuld (bruin)broodje (of bagel) met avocado, rucola, tomaat, kipfilet en ei. Voor extra smaak is een lik verse groene pesto toegevoegd.

Ingrediënten: 
- 1 meerzaden-bagel (of ander broodje)
- Halve avocado
- Klein handje rucola
- 3 plakjes gerookte kipfilet
- 1 ei
- 1 tomaat, in plakjes
- 2 theelepels verse groene pesto
- 1 eetlepel pijnboompitjes
- Zout en peper

Bereiding:
- Kook het ei in 6 minuten hard. Rooster de pijnboompitjes in een droge koekenpan.
- Lepel het vruchtvlees van de avocado uit de schil en prak dit in een kommetje fijn. Breng op smaak met zout, peper en een halve theelepel groene pesto.
- Verdeel het avocadomengsel over het opengesneden broodje en verdeel de rucola hierover. Beleg dit met de plakjes kipfilet.
- Snijd de tomaat en het gekookte ei in plakjes en leg dit op de kipfilet. Breng op smaak met zout en peper.
- Verdeel hierover de groene pesto en bestrooi tot slot met pijnboompitjes.

Tip: Houd je een halve avocado over? Laat deze samen met de kip in de schil zitten, verpak in verhoudfolie en bewaar in de koelkast. Zo verkleurd het vruchtvlees niet.

Eet smakelijk!

Dit recept komt van de blog 'Brenda kookt'

Ben je benieuwd naar andere smaakvolle gerechten die je snel op tafel kunt hebben? Klik dan hier

Volledig scherm
© Lief Klein Geluk Fotografie