Amerikanen kunnen ‘stroepwoffel-flurry’ gaan bestellen bij Mc-Donald's
Koken & etenIn de Verenigde Staten kunnen bezoekers van het McDonald's wereldrestaurant in Chicago vanaf juni een dessert kiezen met Nederlandse stroopwafel erin. De McFlurry Stroopwafel is een van de internationale gerechten die de fastfoodketen toevoegt aan de kaart.
Dat blijkt uit documenten die Business Insider heeft ingezien. Naast het toetje met Nederlandse touch kunnen Amerikanen ook de Spaanse Grand McExtreme Bacon Burger nemen of een kipsandwich met tomaat en mozzarella uit Canada. Uit de Australische hoek komt patat met kaas en ham.
Op social media tonen Amerikanen zich razend enthousiast over stroopwafels die een ‘typisch Nederlands dessert’ zou vormen. De wafels zelf zijn al jaren een hit in de VS. De Stroopwafel McFlurry werd vorig jaar jaar op 50 locaties in Florida getest.
Vorige jaar testte McDonald’s de Stroopwafel McFlurry en de Grand McExtreme Bacon Burger op 50 locaties in Florida. Dat deden ze ook met de BBQ McShaker-frietjes uit Maleisië en de McSpicy Chicken-sandwich uit Hong Kong, maar die hebben de landelijke menukaart uiteindelijk niet gehaald, meldt de Nederlandse Business Insider.
Maar enthousiaste reacties zijn er vooral over de Nederlandse Stroopwafel McFlurry, een vanillesoftijs met stroopwafelkruimels en karamelstroop. ,,Stroopwafel McFlurry could be a game changer,” schrijft een fastfoodliefhebber op Reddit. You had me at stroopwafel, schrijft radiojournalist Robert Welch op zijn twitteraccount.
Zelfs de prestigieuze Washington Post schrijft over het Nederlandse fenomeen. Volgens de krant dringen er steeds meer andere cuisines door in de wereldwijde keten. Je kunt gefrituurde paneer wraps krijgen in India, gefrituurde zalmwraps in Noorwegen, McKebab in Israel en patat met mayonaisesmaak in Japan.
Saus
Of de typische Nederlandse McFlurry ook naar Nederland komt, kan de woordvoerder van het bedrijf, Eunice Koekkoek, niet zeggen. Op dit moment kun je je eigen McFlurry mixen met M&M’s Pinda, Oreo, Karamel-Zeezout of Red Fruit Meringue. Daar kies je de saus naar keuze bij: chocolade, karamel of aardbei. De stroopwafelvariant is er tijdelijk geweest een paar jaar geleden.
Zij meldt wel dat McDonald's Nederland ‘op basis van de trends en insights keuzes voor nieuwe producten voor onze Nederlandse gasten’ maakt. ,,Zoals nu de Clubhouse, maar denk ook aan de Maestro Angus beef burger en Homestyle Crispy Chicken met trendy variaties die voldoen aan smaken van nu als de spicy sriracha, guacamole of truffel mayonaise.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Pizzafestival moet van de hoofdstad eventjes Napels maken: ‘Wij gunnen mensen goede, authentieke pizza's’
Dit jaar is de eerste editie van het Amsterdam Pizza Festival. De organisatie laat weten Amsterdam het Napels van Nederland te willen maken, met als start dit Italiaanse festijn in het Rembrandtpark. -
PREMIUM
In deze Brabantse restaurants eet je volgende week zoutloos: ‘Pure producten hebben al genoeg smaak’
Eet minder zout en wees zuinig op je nieren. Dat is in het kort de boodschap die de Nierstichting wil uitdragen met een campagne die loopt van 9 tot en met 15 mei. Want ook zoutloze gerechten kunnen smaakvol zijn, is de filosofie. Veertien Brabantse restaurants doen mee aan de actie. ,,Goeie, pure producten hebben van zichzelf al genoeg smaak.” -
1
Dermatoloog Soe Janssens: ‘Zonnebrandcrème kan echt ónmogelijk je huidcellen aantasten’
Na een waarschuwing van de Consumentenbond over een drietal zonnebrandcrèmes is er ophef ontstaan over het krijgen van huidkanker door deze crèmes. Dermatoloog Soe Janssens van het Antoni van Leeuwenhoek schept duidelijkheid over de huidziekte en beantwoordt vijf vragen. -
Zelfs de Duitsers schakelen steeds vaker over naar alcoholvrij bier
Onze oosterburen staan bekend om hun liefde voor bier, maar jonge Duitsers ruilen normaal pils steeds vaker in voor alcoholvrije varianten. Bij hen zijn ook speciaalbiertjes en Radler-soorten populair. Daarmee lijken hun voorkeuren sterk op die van Nederlanders. -
Koken & Eten
Ramen groeit nog steeds in populariteit: ‘Europeanen denken vaak: huh, wat eenvoudig’
Vijf jaar geleden waren ze op één hand te tellen: ramen-restaurants. Nu wordt de Japanse soep, bekend om zijn spettergevaar, in heel Nederland geserveerd. Eén verklaring voor de opmars van de slurpnoedels volgens het jubilerende Takumi: ‘Ze scoren op social media.’
-
PREMIUMKoken & Eten
Michelle (nog maar net 17) spaarde jarenlang voor haar droom; nu heeft ze een eigen wafelkraam
Michelle Hoorn (nét 17) spaarde jarenlang om haar droom waar te maken: een eigen wafelkraam. Nu toert ze het land door met verse Brusselse wafels met slagroom, chocolade en toppings. -
‘Vroeger was het regelmatig: je hebt een huurachterstand, je wordt op straat gezet’
Iemand moet het doen, maar waarom gaan mensen voor het vak van ‘putjesschepper’, deurwaarder of overledenenverzorger? Nederlanders met zo’n baan vertellen over hun werk, waarom ze ervoor kozen en wat het zo interessant maakt. Vandaag: deurwaarder Mark Hafkamp (55). -
Energierekening
Jan (68): 'Energierekening omlaag brengen om rond te komen tijdens mijn pensioen’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Jan Zonneveld (68) uit Rotterdam.