Arthur en Yvonne Govaert bij de slimme meter, die voor hen al twee jaar lang een nachtmerrie is. Volgens het apparaat verbruiken ze 8822 Kwh  stroom per jaar.
Volledig scherm
PREMIUM
Arthur en Yvonne Govaert bij de slimme meter, die voor hen al twee jaar lang een nachtmerrie is. Volgens het apparaat verbruiken ze 8822 Kwh stroom per jaar. © Marco De Swart

Stroomverbruik zes keer zo hoog na plaatsen slimme meter: ‘We durven amper een lamp aan te doen’

Arthur (84) en Yvonne (79) Govaert uit Barendrecht krijgen bijna twee jaar geleden de schrik van hun leven: na plaatsing van een slimme meter is het stroomverbruik verzesvoudigd. Het echtpaar blijkt geen 1450, maar 8822 Kwh per jaar te verbruiken. Dat is bijna drie keer het verbruiksplafond. En dat in een tussenwoning.

6 reacties

  • Sandra de Wolff

    2 maanden geleden
    Ben het ook eens met Anton Lips Volgens meerdere studenten kan een kleine bug in de software van de meter heel veel problemen veroorzaken. Maar met een reguliere controle niet één twee drie gevonden. Dit omdat het vaak niet continu hoeft te zijn, maar op bepaalde momenten getriggerd kan worden.... Zie het als je nieuwe auto, waar de kilometerteller veel gaat afwijken als je met een ander formaat wielen gaat rijden.
  • van de Kar

    2 maanden geleden
    Ik heb hetzelfde gehad, kwam er gelukkig al na een maand achter omdat ik al tientallen jaren elke 1ste van de maand de meterstanden opschrijf en zodoende terug kan kijken. Had na de 1ste maand van mijn nieuwe slimme meter een verbruik van 900 Kwh terwijl mijn jaarverbruik zo'n 1400 Kwh is. Na ruim 10 maanden bellen met Enexis en Greenchoice eindelijk een nieuwe slimme meter gehad en mijn teveel betaalde voorschot terug gekregen. Nu hangt er een P1 tussen en kijk elke ochtend de standen na
  • HW Gooskens

    2 maanden geleden
    Sinds de slimme meter hier ook een stroomverbruik van een vijf persoons huishouden terwijl we maar met twee zijn. Hoogte verbruik blijft onverklaarbaar. Wasmachine, droger, vrieskast en koelkast vervangen door nieuwe zuinige apparaten. Niets helpt. De wijze waarop energiebedrijven en netbeheerders reageren is schofterig. Lijkt wel alsof ze zich gelegitimeerd voelen door het gedrag van onze regering rond Groningen, toeslagen en vergunningen Schiphol.
  • Peter Leenaars

    2 maanden geleden
    Ben het eens met Anton Lips. Een weegschaal (winkel) en benzine- dieselpompen moeten ook om de zoveel tijd geijkt worden. Bij twijfel kan men zomers op een mooie dag zelf ook wel een test doen door alles uit te zetten en 1 bekende belasting van b.v. 1 kilowatt 1 uur aan te laten. Begrijp CIJ Borculo ook niet helemaal, ik zou niet willen dat mijn bedrijf zo in het daglicht komt.
  • Rob Swart

    2 maanden geleden
    Kan ik dit Artikel downloaden en bewaren?
  1. Lokalen Hoeksche Waard maken zich zorgen over mogelijke staking streekvervoer tijdens examens

    Lokalen Hoeksche Waard maken zich zorgen over mogelijke staking streekver­voer tijdens examens

    Lokalen Hoeksche Waard, met vijf zetels de tweede grootste partij op het eiland, maakt zich grote zorgen over de mogelijke stakingen van het streekvervoer die gepland staat voor de week van 27 maart. Met de examens die eraan komen op het voortgezet onderwijs in en buiten de Hoeksche Waard willen ze niet dat studenten ook nog eens in de stress schieten over hoe zij op school moeten komen.
    Hoeksche Waard