Volledig scherm
Foto ter illustratie. © ANP XTRA

Ict-storing zit 'klanten' van gemeente dwars

De wisseling van de ict-systemen is niet goed verlopen bij de gemeente Hoeksche Waard. Door een storing konden bepaalde taken niet gedaan worden, zegt een woordvoerster.

In jip-en-janneketaal gezegd: de gemeente Hoeksche Waard is vier maanden na de fusie overgestapt op een nieuw ict-systeem. Het oude systeem werd in fases uitgeschakeld, maar bij die laatste fase ging het mis.

Die storing duurde gistermiddag enkele uren. ,,En daardoor is een aantal mensen niet geholpen'', zegt een woordvoerster. ,,Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een paspoort is het systeem nodig. Door extra mensen op de servicepunten van de gemeente neer te zetten, hebben we geprobeerd de meeste mensen toch zo goed als mogelijk te helpen.''

Daarnaast werd er via de website van de gemeente en de sociale media van de Hoeksche Waard berichten rondgestuurd over de storing. Dat was net name nodig omdat bepaalde afspraken afgebeld moesten worden. ,,Maar bellen was ook een probleem door de storing'', aldus de woordvoerster.

Elke ochtend op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je hier in voor onze gratis nieuwsbrief.