Luxe abonnementen zijn populair: 'Niet alleen gemakkelijk, maar ook persoonlijker'
Avocado, havermout, luiers, sokken: bijna overal is tegenwoordig een abonnement voor te vinden. Steeds meer mensen willen vanuit het comfort van hun huis periodiek een product thuis gestuurd krijgen. Verschillende bedrijven springen in op dit succes. ,,Bijna iedereen wil het.”
Met één klik en af en toe een afschrijving is het al geregeld: een abonnement. Op kleding, voedsel, drank, persoonlijke verzorging. Maar liefst vijftien procent van de Nederlanders heeft een abonnement op een fysiek product dat ze aan de deur thuis geleverd krijgen. En dat aantal blijft stijgen: we vinden het steeds prettiger om vanuit de luie stoel luxueuze producten en persoonlijke pakketten te ontvangen. Een nieuwe vorm van consumeren, een nieuwe vorm van winkelen en het past precies binnen deze tijd, vertelt trendstrateeg Richard Lamb (54) van het Future Expertise Center. En dat heeft meerdere redenen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Benzine in Duitsland vanaf volgende week 50 cent per liter goedkoper dan in Nederland
Duitsland voert op 1 juni een accijnsverlaging door, waardoor een liter Euro 95 dan 1,72 euro kost. Dat is bijna vijftig cent minder dan in Nederland. Ten opzichte van de Nederlandse adviesprijs bedraagt het verschil zelfs meer dan 60 cent. -
PREMIUMGeld & Geluk
Ron en Yvonne wonen in Sri Lanka: ‘We houden van luxe, maar vinden snel iets duur’
In deze rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. Ron en Yvonne hebben Sri Lanka even verruild voor Nederland. ‘Verbazend hoe ontevreden mensen hier kunnen zijn, terwijl ze zoveel keuzes hebben.’ -
De nare bijsmaak van de term Human Resources: ‘Mensen zijn geen productiemiddelen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: Human Resources -
Abonnement op kaas, toiletpapier en een fiets: ‘Het neemt zorgen weg en daar betaal ik graag voor’
Scheermesjes, bloemen of maaltijden, je kunt het zo gek niet bedenken of er is een abonnement op te krijgen. Uit een recent rapport van marktonderzoeker Multiscope blijkt dat de totale markt komend jaar groeit van 1,4 naar 2,4 miljard euro. Anouk Boering (54) en Remi Kuchler (29) vertellen waarom zij de winkel links laten liggen en kiezen voor een abonnement. -
Oproep
Wil je lagere lasten? Wij zoeken het voor je uit
Heb je geen idee of je te veel betaalt voor je verzekeringen, energie, leningen en hypotheek? Is de administratiemap doorvlooien niet je grootste hobby? Vraag je je wel eens af of het beter kan, maar weet je niet hoe? Voor onze rubriek ‘De financiële wasstraat’ zoeken we mensen zoals jij.
-
Vakantiegeld bijgeschreven? Zo ga je er slim mee om
Vandaag of morgen krijgen veel werknemers het vakantiegeld op hun rekening bijgeschreven. Hoe ga je daar verstandig mee om, helemaal nu de vaste lasten steeds hoger worden? -
PREMIUM
Op de kleintjes letten: dit wordt in 2022 allemaal duurder
We gaan er komend jaar financieel niet op vooruit. De inflatie stijgt en de energierekening ontploft, maar ook voor zorg en wonen betalen we meer. Dit verandert er in 2022 in je portemonnee. -
PREMIUM
De keuze is reuze als het gaat om je pensioen, maar: ‘Mensen maken soms foute keuzes’
Werknemers die pensioen opbouwen krijgen steeds meer keuzemogelijkheden met hun pensioen. Op zich prima, maar het kan tot ongelukken leiden, waarschuwt Jeroen Steenvoorden. Hij is sinds november vorig jaar de Ombudsman Pensioenen.