Volledig scherm
Keukenbrand bij Café The Butler in Etten-Leur © streetview

Tientallen gasten van café The Butler in Etten-Leur op straat door keukenbrand, twee medewerkers ademen rook in

ETTEN-LEUR  - Zo'n veertig gasten van café De Butler aan de Markt in Etten-Leur hebben tijdelijk het pand moeten verlaten door een keukenbrand. Voor twee medewerkers werden ambulances opgeroepen, omdat zij rook hadden ingeademd. De gasten mochten na een uur weer naar binnen, maar de keuken is door rookschade de rest van de avond gesloten. 

Rond 17.30 uur werd een melding gedaan van de brand in het café, waarna meerdere brandweerwagens en politie kwamen. Het drukke pand werd ontruimd, waardoor tientallen gasten tijdelijk op straat stonden. Doordat er in de keuken een kleine brand was ontstaan in een frietpan, gooiden medewerkers daar een blusdeken op. Twee van hen ademden rook in, waarvoor ambulances werden opgeroepen. 

Rookschade in de keuken

Bedrijfsleider Robin was een van de aanwezigen die rook inademde en werd in een ambulance gecontroleerd. Hij hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Zijn collega kreeg het advies daar wel naartoe te gaan, maar hoorde van de huisarts dat hij het vooral rustig aan moest doen. ,,We werken allebei niet meer vanavond.”

Door de rookschade in de keuken blijft die voor de rest van de avond gesloten. De brandweer meldt dat alle gasten ongedeerd bleven en dat zij weer naar binnen mochten nadat het sein brandweer werd gegeven. ,,Zij kunnen nog steeds een drankje bij ons bestellen, alleen geen eten meer”, zegt de bedrijfsleider.