Leerlingen op de KSE die extra aandacht kunnen gebruiken, krijgen die binnen het project check-in, check-out. Op de foto vlnr docente Manon Wiskerke, een leerling die liever niet met zijn naam in de krant wil, Jorrit (16) en docent Pascal van Tilburg. De twee leerlingen behaalden dit jaar allebei hun diploma.
Volledig scherm
Leerlingen op de KSE die extra aandacht kunnen gebruiken, krijgen die binnen het project check-in, check-out. Op de foto vlnr docente Manon Wiskerke, een leerling die liever niet met zijn naam in de krant wil, Jorrit (16) en docent Pascal van Tilburg. De twee leerlingen behaalden dit jaar allebei hun diploma. © Ron Magielse/Pix4Profs

Met wat extra hulp lukt het wel: KSE houdt leerlingen binnenboord met ‘check-in, check-out’

ETTEN-LEUR - Sommige leerlingen hebben wel het denkniveau om mavo, havo of vwo te doorlopen, maar lopen om andere redenen vast. Omdat ze snel afgeleid raken bij veel prikkels bijvoorbeeld, vanwege een lastige thuissituatie, of omdat sprake is van autisme of ADD. Om die tieners toch binnenboord te houden startte de KSE twee jaar geleden met de ‘check-in, check-out’.

  1. Na twaalf jaar implantaten heeft Johanna (41) nu weer ‘eigen’ borsten: ‘Gevoel is terug’
    PREMIUM
    MET VIDEO

    Na twaalf jaar implanta­ten heeft Johanna (41) nu weer ‘eigen’ borsten: ‘Gevoel is terug’

    Op haar 29ste maakte Johanna Kok (41) de rigoureuze beslissing om haar borsten te laten verwijderen. Als drager van het BRCA1-gen, had ze zestig tot tachtig procent kans op een agressieve vorm van borst- of eierstokkanker. Twaalf jaar liep ze met silicone implantaten rond. ,,Die moésten eruit, het voelde niet goed.” Nu mag ze deelnemen aan een trial waarbij borsten gevormd worden met lichaamseigen weefsel. ,,Na twaalf jaar is het gevoel terug!”