Mondkapjes hoeven niet meer op, maar het winkelend publiek is nog niet massaal teruggekeerd, blijkt uit data van branchevereniging INretail.
Volledig scherm
Mondkapjes hoeven niet meer op, maar het winkelend publiek is nog niet massaal teruggekeerd, blijkt uit data van branchevereniging INretail. © ANP

Massaal winkelen doen we niet meer, dat merken vooral de grote steden

De animo om te winkelen is nog steeds een stuk minder dan in 2019. Vooral de winkels in de Nederlandse binnensteden merken dat het aantal bezoekers achterblijft. In vergelijking met de periode voor corona scheelt het ruim 30 procent.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.