Premier Emmanuel Macron (midden) applaudisseert bij de opening van La Samaritaine, dat na zestien jaar verbouwen in oude luister is hersteld.
Volledig scherm
PREMIUM
Premier Emmanuel Macron (midden) applaudisseert bij de opening van La Samaritaine, dat na zestien jaar verbouwen in oude luister is hersteld. © AFP

Iconisch warenhuis Parijs na zestien jaar renoveren eindelijk weer open

La SamaritaineNa een renovatie van zestien jaar opent het beeldbepalende warenhuis La Samaritaine weer zijn deuren. De eigenaar stak 750 miljoen euro in het art-décogebouw aan de Seine in Parijs.

  1. KNVB wilde Snollebollekes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan

    KNVB wilde Snollebol­le­kes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan

    Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de EK-reclame van supermarktketen Jumbo van de televisie te krijgen of in ieder geval te laten aanpassen. De bond stuurde een brief naar Jumbo, waarin hij zich beklaagde over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire ‘juichcape’ waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen. In een reactie liet Jumbo de KNVB weten de campagne zo te laten.