Volledig scherm
PREMIUM
© Joost Hoving

‘Het aantal verkochte vliegtickets zegt niets over vliegschaamte’

columnNeem plaats op de sofa van Irene van den Berg. Zij analyseert elke week ons economisch gedrag.

Vliegschaamte is gebakken lucht, zo kopte een landelijk ochtendblad dinsdag. We vliegen er juist op los: in 2018 werd een recordaantal vliegtickets verkocht, vaak ook nog naar allerlei exotische bestemmingen. Voor de krant hét bewijs dat de gewone hardwerkende Nederlander het klimaatgedram van een handjevol milieuorganisaties en linkse politici fijntjes negeert. Lekker puh. ,,Mensen willen nu eenmaal reizen. Daar kan het geschreeuw van een handjevol actievoerders niets aan veranderen", liet de voorzitter van de ANVR optekenen.

  1. Nieuwe prijzenoorlog in supermarktland?

    Nieuwe prijzenoor­log in supermarkt­land?

    Maken supermarkten zich op voor een nieuwe prijzenoorlog? Plus verlaagde onlangs de prijzen van groente en fruit structureel tot wel 30 procent. Daarnaast heeft Dirk van den Broek de aanval geopend op Albert Heijn. In een paginagrote advertentie in onder meer deze krant steekt Dirk de draak met AH door te melden dat het toch wel zonde is dat de Zaandamse grootgrutter is gestopt met het aanbieden van de zogeheten ‘goedkoopjes’. Voor echte goedkope boodschappen moet je volgens de Amsterdamse supermarktketen niet bij Albert Heijn zijn, maar bij Dirk.