Volledig scherm
© Marco De Swart

Etos na overname ook aanbieder zorginfo

Etos verkoopt voortaan niet alleen aspirientjes en andere verzorgingsmiddelen, maar biedt ook allerhande informatie aan over medische kwaaltjes en ziekenhuizen. De drogisterijketen heeft de Solvo Groep gekocht, het bedrijf achter vier Nederlandse websites over gezondheidszorg.

Solvo bezit naast zijn gelijknamige website ook gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl. Maandelijks trekken die sites zo’n 6 miljoen bezoekers, meldt het bedrijf zelf. Etos noemt de overname van Solvo een ‘gouden combinatie’. Door de overname zou Etos in één keer het grootste Nederlandse online-informatiepunt voor welzijn en gezondheid worden.

Etos, een dochteronderneming van Ahold Delhaize, werkt er naar eigen zeggen al langer aan een nieuw soort drogisterij op te zetten. Daarbij moet de verkoop van verzorgingsproducten hand in hand gaan met het informeren van klanten. De overname van Solvo maakt deel uit van die overgang.

  1. Veel souvenirwinkels staan op omvallen: ‘Misschien wel de meest vergeten bedrijfstak’

    Veel souvenir­win­kels staan op omvallen: ‘Misschien wel de meest vergeten bedrijfs­tak’

    Buitenlandse toeristen zijn na 15 juni weer welkom in ons land. Dat is goed nieuws voor de honderden souvenirwinkels in Nederland. De souvenirbranche is voor bijna 100 procent afhankelijk van buitenlandse bezoekers en zag de omzet sinds half maart teruglopen tot nagenoeg nul. De verwachting is dat veel winkeltjes het niet zullen redden. ,,We moeten het vooral hebben van Aziaten en Zuid-Amerikanen. Die zien we voorlopig niet terug.’’