Duurdere T-shirts en broeken: Primark verhoogt prijzen als gevolg van inflatie
De kleding bij budgetketen Primark wordt duurder. Volgens het Britse moederbedrijf AB Foods ontkomt het bedrijf er vanwege de hoge inflatie niet aan om de prijzen voor bepaalde artikelen te verhogen, zo meldt het concern in een handelsupdate over het eerste kwartaal.
Sinds de winkels weer open mogen is het volgens AB Foods druk in de filialen van Primark, maar de verkopen liggen nog niet op het niveau van voor de coronacrisis. Anders dan concurrenten heeft Primark geen webwinkel. De lockdowns en andere beperkende maatregelen vanwege de pandemie hebben er om die reden harder ingehakt bij de winkel in vergelijking met andere ketens. Om kosten te besparen kondigde het bedrijf eerder al aan zo’n vierhonderd banen te schrappen.
Het bedrijf zegt dat kostenbesparingen alleen niet voldoende zullen zijn om de hogere kosten voor zaken als energie, verpakkingsmateriaal maar ook lonen te compenseren. Daarom zal kleding in de winkel duurder worden. Het bedrijf zelf rept van ‘selectieve prijsverhogingen’ in het herfst- en winterassortiment.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Prijsbewuste winkels als Lidl profiteren van inflatie: klant let nog meer op de centen
-
PREMIUMDe erfenis
‘Wij dachten altijd dat oom Henk glazenwasser was, maar dat bleek niet zo te zijn’
Carla (59) en twee andere familieleden bleken de enige bloedverwanten en erfgenamen te zijn van oom Henk. Een erfenis kan je leven veranderen. In deze serie deelt elke week iemand zijn of haar verhaal. -
6 tips
Ga schulden gelijk te lijf: ‘Oogkleppen ophouden en post niet openmaken is geen goed idee’
Voor het eerst sinds 2013 maken we ons méér zorgen over onze financiële situatie. Dat maakte het CBS vanochtend bekend. Met de hard stijgende prijzen voor het levensonderhoud kun je gemakkelijk in financiële nood raken. ,,Ongemerkt wordt alles duurder en opeens is het geld op.’’ Zes tips om schulden het hoofd te bieden. -
PREMIUM1
Sommige producten in prijs verlaagd: ‘Supermarkten spelen in op verlies koopkracht’
Lidl kondigt dalende prijzen aan. Komt er een prijzenoorlog aan in de supermarkten? Deskundigen zien vooral een ‘strategie’. Want de Nederlander is steeds gekker op aanbiedingen. -
PREMIUM
Onze economie is plots slechtste van EU, terwijl die vanochtend nog ‘robuust’ leek: hoe kan dat?
De Nederlandse economie is robuust, meldden ABN Amro analisten dinsdagochtend vroeg. Maar niet veel later stelde het CBS juist dat de Nederlandse economie is gekrompen. Hoe kan dat nou?
-
Op deze plekken kun je een elektrische auto beter niet opladen
-
-
-
update
Kamer wil harde aanpak KLM: ‘Bedrijf steekt middelvinger op naar belastingbetaler’
Dat luchtvaartmaatschappij KLM zich niet heeft gehouden aan de voorwaarden van het steunpakket dat het van de overheid kreeg om de coronacrisis te overleven, leidt tot woede in politiek Den Haag. Kamerleden willen juridische stappen. ,,Ze steken gewoon hun middelvinger op naar de belastingbetaler”, zegt Henk Nijboer (PvdA). -
Stijgende verkopen en prijzen stuwen omzet autobranche omhoog
De omzetontwikkeling in de auto- en motorbranche was ook in het eerste kwartaal van dit jaar positief. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg de omzet met ruim 22 procent in vergelijking met een jaar eerder. Daarmee was in elk kwartaal sinds de eerste drie maanden van 2021 sprake van omzetgroei voor de branche, geholpen door stijgende verkopen en prijsstijgingen.
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer