De Bijenkorf blijft groeien, vooral te danken aan online
De Bijenkorf heeft vorig jaar voor het zesde jaar op rij meer omzet gedraaid. Vooral de webshop bracht meer geld in het laatje. Bij de warenhuizen was er sprake van een lichte vroeg. Dat komt omdat een groot deel van de verkoopvloeren afgesloten was in verband met verbouwingen van afdelingen.
De jaarcijfers van 2018 tonen een omzetstijging van 7,1 procent. Daarmee deed de keten het naar eigen zeggen een stuk beter dan gemiddeld in de markt. De Bijenkorf verwelkomde in zijn warenhuizen net als in 2017 zo'n 23 miljoen bezoekers. Ongeveer een tiende van de omzet kwam van toeristen van buiten de Europese Unie.
De Bijenkorf meldt daarnaast dat de operationele winst voor afschrijvingen met 6,9 procent is gestegen naar dik 41 miljoen euro. Verder is er voor bijna 38 miljoen euro geïnvesteerd. Zo kreeg Maastricht een nieuwe cosmetica-, damesschoenen- en lederwarenafdeling en in meerdere vestigen zijn de cafés vernieuwd. Topman Giovanni Colauto benadrukt dat de Bijenkorf ook inzet op diervriendelijkheid en milieu. "Of het nu gaat om het terugdringen van onze CO2-uitstoot, energieverbruik of het besluit om geen producten van exotische huiden meer te verkopen in 2020."
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
De beste games voor...
De beste games voor op een feestje: zo krijg je iedereen rondom de televisie
Gamen is meer dan alleen maar schieten of voetballen, en is vaak veel makkelijker om aan te beginnen dan je misschien denkt. In deze rubriek geven we daarom laagdrempelige tips voor games in elke situatie. Vandaag: de beste games voor tijdens een feestje. -
1000 euro boete
Woeste klant belt politie omdat hij 2 euro voor espresso moet betalen in Italiaanse koffiebar
Een hoogoplopende ruzie over de prijs van een kopje koffie liep in een Italiaanse koffiebar dusdanig uit de hand dat de politie erbij gehaald moest worden. De eigenaar werd uiteindelijk veroordeeld tot een boete van 1000 euro omdat hij de prijs niet duidelijk genoeg zou hebben geadverteerd. -
Hoge prijzen voor wc-papier dreigen door tekort aan houtpulp
De prijs van wc-papier, tissues en luiers dreigt te gaan stijgen omdat de voorraden van houtpulp sterk zijn gedaald. Dat zegt het Braziliaanse bedrijf Suzano, een van de grootste producenten van pulp en papier ter wereld. -
vraag 't vtwonen
Zo wordt je huis een oase van rust: ‘Dat is echt een basisbehoefte’
In een rustig huis is het fijn thuiskomen na een lange werkdag. Hoe maak je van je huis zo’n serene plek? We vragen het Liza Wassenaar, stylist bij vtwonen. -
Nu corona voorbij is, zien meer starters in horeca en cultuur hun kans schoon
In de zwaar door de coronacrisis getroffen horeca en cultuur-, sport- en recreatiesector trekt het aantal startende ondernemers weer aan. Volgens de Kamer van Koophandel (KVK) waren er in deze sectoren afgelopen maand wel een kwart meer beginnende ondernemers dan dezelfde maand vorig jaar.
-
PREMIUM
In Frankrijk staan telefoons bij campings en hotels roodgloeiend: ‘Aantal reserveringen stijgt enorm’
Het was twee jaar crisis voor ’s werelds populairste vakantiebestemming. Maar Frankrijk blijft Frankrijk: een toeristenmagneet. Parijse hotels zitten vol, de reserveringen bij campings stromen binnen. -
PREMIUMColumn
Elk gesprek met Carla is vermoeiend, bij elke vraag die ik stel, vraagt ze waarom ik deze stel
Anne-Marije Buckens (34) heeft ruim tien jaar een bedrijf waarmee ze 50-plussers aan werk helpt. Ze schrijft over de mensen die ze ontmoette en aan werk heeft geholpen. -
Podcast
Nanette en Marlies verloren ongeboren baby: ‘Zoveel liefde voor zo’n ieniemini mensje’
Een zwangerschap leidt niet altijd tot een blakende, gezonde baby: per jaar verliezen in Nederland zo’n 25.000 vrouwen een ongeboren kindje. In de podcast Miskraammonologen, een productie van Ouders van Nu, AD en de regionale titels, hoor je de persoonlijke verhalen van deze vrouwen. Deze week vertellen Marlies en Nanette over hun miskramen.