Air Miles overspoeld met telefoontjes verontruste klanten: 'help, mijn punten'
De schrik zit er goed in bij klanten van Air Miles. Sinds het bedrijf vanochtend wederom aankondigde dat straks oude spaarpunten van vóór 2013 vervallen, zijn de internetsite en de klantenservice slecht bereikbaar.
Het bedrijf dat achter Air Miles schuilgaat, wilde klanten wakker schudden. Nou, dat lijkt goed gelukt. Wie belt naar de klantenservice voor informatie hangt zeker een half uur aan de telefoon. Ook ligt de website van Air Miles er regelmatig uit.
Erg vervelend, vindt ook directeur Jacques Hoendervangers van Loyalty Management Netherlands. ,,We hadden ons al voorbereid op de drukte, maar kennelijk hebben we toch nog onvoldoende extra mensen ingezet."
Vanochtend herhaalde zijn bedrijf de boodschap van de de afgelopen maanden: honderdduizenden spaarders raken op 1 november een deel van hun Air Miles kwijt als ze die niet nu inwisselen. Dan vervallen de spaarpunten die klanten voor 1 november 2013 hebben verzameld.
Uitgeven
De reden dat de punten niet voor altijd inwisselbaar blijven: ,,Klanten sparen maar wat graag, maar ze geven de punten te weinig uit. En ons motto is nu juist: sparen én genieten", aldus de directeur. Volgens de laatste cijfers hebben klanten tezamen zo’n 13 miljard Air Miles, daarvan zijn bijna 3 miljard punten ouder dan vijf jaar.
Klanten hoeven zich geen zorgen te maken dat ze vanaf november al hun Air Miles kwijt zijn, benadrukt Hoendervangers. ,,We zouden wel gek zijn om hiermee te stoppen. We zijn een loyaliteitsprogramma, gericht op de lange termijn. Recent zijn we nog in zee gegaan met een aantal nieuwe partners waar klanten hun punten kunnen inwisselen. "
Wat er gebeurt met al die oude spaarpunten? Die gaan terug naar de partnerbedrijven waaronder Albert Heijn, Praxis en Bol. Gemiddeld is 1 Air Mile goed voor 1 eurocent, dus met dik 2 miljard 'verdampte' punten gaat bij die bedrijven ongetwijfeld de vlag uit. Zij zien straks zomaar 20 miljoen terugvloeien.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Postbezorgers PostNL krijgen 8 procent loonsverhoging
De postbezorgers van PostNL krijgen over twee jaar in totaal 8 procent meer loon. Dat zijn de vakbonden overeengekomen met het postbedrijf. -
Spaarders dreigen Air Miles kwijt te raken
Honderdduizenden spaarders dreigen op 1 november een deel van hun Air Miles kwijt te raken. Dan vervallen alle spaarpunten die klanten voor 1 november 2013 verzamelden. Sinds 2013 hebben Airmiles een maximale geldigheid van vijf jaar. -
Salderingsregeling zonnepanelen wordt pas vanaf 2025 afgebouwd
Huizenbezitters met zonnepanelen kunnen hun teveel aan opgewekte stroom langer tegen markttarieven terugleveren aan het net. Het kabinet wil de zogeheten salderingsregeling pas vanaf 2025 versoberen, waar dat eerder al vanaf 2023 het geval zou zijn. -
Hoeveel minuten pauze mag je nemen op een werkdag?
Even een rondje wandelen, een broodje eten of snel het nieuws checken op je telefoon; werknemers hebben recht op pauze, maar hoe zit het precies? Mag je zomaar pauze nemen en krijg je dan doorbetaald? Experts beantwoorden zes veelgestelde vragen over het recht op pauze. -
PREMIUM
Wedstrijd zo duurzaam mogelijk vliegen: ‘We willen dat ideeën overwaaien’
Vijftien luchtvaartmaatschappijen troeven elkaar deze week af in een door KLM bedachte wedstrijd. Niet wie de snelste vlucht maakt, maar wie het duurzaamst vliegt. KLM wil op dat terrein vooral zelf stappen zetten. ‘Binnen vijf jaar maken we onze eerste elektrische lijnvlucht.’
-
PREMIUM1
Slechte omstandigheden voor flitsbezorgers: ‘Manager stelde voor te doen alsof ongeluk nooit was gebeurd’
Radical Riders is nu een half jaar in de lucht. De vakbond zet zich in voor koeriers en flitsbezorgers. En dat blijkt hard nodig. In korte tijd zijn er al meerdere inzamelingsacties gehouden voor koeriers die na een fietsongeluk grotendeels hun inkomen verloren hebben. ,,De rode draad: het recht om ziek zijn wordt geschonden.’’ -
PREMIUM
Steeds meer geld naar kapitaal ten koste van de lonen
Aandeelhouders en andere kapitaalverschaffers profiteren veel meer van de groei van bedrijven dan de werknemers. Een steeds groter deel van de welvaart gaat naar kapitaal, dat kost werknemers inmiddels duizenden euro’s per jaar. -
PREMIUMVijf vragen
Waarom sommige mensen grof geld over hebben voor een digitaal eigendomsbewijs
Wereldwijd schaffen steeds meer mensen NFT's aan. Dit zijn unieke, digitale eigendomsbewijzen, vaak aangeschaft met cryptomunten. En ze zijn al lang veel meer dan kunstwerken of kattenplaatjes. Waarom zou je ze kopen en wat zijn de risico's? Vijf vragen over NFT’s.