De Eindstraat in de Bredase binnenstad is een van de meest drukke winkelstraten.
Volledig scherm
De Eindstraat in de Bredase binnenstad is een van de meest drukke winkelstraten. © Gerlach Hochstenbach

Winkelpubliek in Breda verleiden om ook eens een andere straat te pakken

BREDA - Stichting Ondernemersfonds en Breda Marketing gaan begin juni de straat op met een kleine, handzame stadsplattegrond waarin publiek wordt opgeroepen niet alleen de drukste winkelstraten te bezoeken. ,,Er zijn veel meer leuke straten in de binnenstad te vinden.”

De plattegrond zat volgens Jos Koniuszek, voorzitter van het Ondernemersfonds, al langer in de pen, maar is met de coronacrisis extra actueel en kan helpen bij het spreiden van het publiek over het winkelhart. ,,De binnenstad bestaat uit meer bestaat dan alleen de drukke Ginnekenstraat of Eindstraat. We dagen de mensen als het ware uit ook de wat kleinere straten eens op te zoeken. Vaak blijkt dat mensen toch niet goed op de hoogte zijn wat de stad allemaal te bieden heeft.” 

Praatje maken

City hosts gaan de plattegrondjes uitdelen: ,,En ze maken een praatje, of de mensen daar of daar weleens geweest zijn, om ook die andere straten onder de aandacht te brengen.” De Drukte Meter die sinds half maart operationeel is moet wel iets aangepast worden: ,,Niet meer met informatie dat mensen bij grote drukte thuis moeten blijven, maar waar ze dan wel terecht kunnen.”

Of hij op Hemelvaartsdag een drukke binnenstad verwacht: ,,Er zullen wel wat mensen op de stad afkomen ja. Maar een rustig plekje opzoeken in het Markdal zal ook wel gebeuren. Ik denk wel dat het druk wordt op de Galderse Meren.” 

In samenwerking met indebuurt Breda