De mogelijkheden van de Stadler GTW treinstellen zijn te beperkt om meer reizigers mee te nemen op de Merwedelingelijn.
Volledig scherm
De mogelijkheden van de Stadler GTW treinstellen zijn te beperkt om meer reizigers mee te nemen op de Merwedelingelijn. © Peter Koster

Oproep gemeenten: ‘Stop met die treinensoap, laten we praten’

,,Laten we nu eindelijk de tijd nemen voor een goed gesprek over de Merwedelingelijn in plaats van een nieuwe aflevering van ‘Goede Treinen, slechte treinen’ te maken.’’ Die oproep doen de Drechtsteden en Gorinchem aan de Zuid-Hollandse provinciebestuurder Frederik Zevenbergen.

  1. ‘Altijd favoriete’ Sliedrecht Sport naar bekerfinale: ‘Natuurlijk stond er veel spanning op’
    PREMIUM

    ‘Altijd favoriete’ Sliedrecht Sport naar bekerfina­le: ‘Natuurlijk stond er veel spanning op’

    De vrouwen van Sliedrecht Sport krijgen op 10 april in Den Bosch de kans om opnieuw de nationale volleybalbeker te winnen. De cuphouder én landskampioen plaatste zich voor de eindstrijd door FAST met 3-1 te kloppen in De Basis. Dat was ruimschoots voldoende om de 3-2 nederlaag van een week eerder uit te poetsen en het ticket te claim voor de finale, waarin net als vorig jaar Utrecht de opponent zal zijn.
    Dordrecht
  2. Soap rond MerwedeLingelijn krijgt vervolg; treinen mogelijk ongeschikt voor nieuwe beveiliging
    PREMIUM

    Soap rond MerwedeLin­ge­lijn krijgt vervolg; treinen mogelijk ongeschikt voor nieuwe beveili­ging

    De provincie Zuid-Holland moet mogelijk toch vele miljoenen euro’s uittrekken voor nieuwe treinen op de MerwedeLingelijn. Woensdagmiddag kwamen er opeens signalen dat het problematisch is om een toekomstig, verplicht beveiligingssysteem in de huidige, verouderde treinstellen in te bouwen. De provincie moet nu haar huiswerk deels overdoen. Dat kan grote consequenties hebben voor het hele openbaar vervoer in Zuid-Holland.