De Prins Clausbrug is uiteindelijk prachtig geworden, vindt Kees Thies. ,,Maar ik vind dat de gemeenteraad hier eerder en nadrukkelijker aan de noodrem had moeten trekken.’’
Volledig scherm
PREMIUM
De Prins Clausbrug is uiteindelijk prachtig geworden, vindt Kees Thies. ,,Maar ik vind dat de gemeenteraad hier eerder en nadrukkelijker aan de noodrem had moeten trekken.’’ © AD/Maartje Brockberd

Een prijs met een pijnlijk prijskaartje

COLUMNAchteraf is het mooi wonen, zei Theo Maassen ooit. Ik begon, in het jaar dat hij die grap in een van zijn shows maakte, toevallig nét aan mijn dagelijkse column in dit dagblad en knoopte vooral de gedachte áchter die opmerking goed in mijn oren. Als columnist, zo nam ik me voor, verlaag ik me niet tot het ‘halen’ van ‘achterafgelijkjes’.

  1. Ingenieurs kregen slechts 5 millimeter speling op het ontwerp van de 141 meter lange Prins Clausbrug: ‘Da’s niet veel hè’
    PREMIUM

    Ingenieurs kregen slechts 5 millimeter speling op het ontwerp van de 141 meter lange Prins Clausbrug: ‘Da’s niet veel hè’

    Leuk bedacht natuurlijk, om van de verbinding tussen de nieuwe Dordtse wijk Stadswerven en de historische binnenstad een architectonisch hoogstandje te maken. Maar het ragfijne ontwerp technisch perfect uitvoeren is een tweede. De ingenieurs van het Sliedrechtse Iv-Infra zijn daar wonderwel in geslaagd. Vanaf donderdag worden de eerste brugdelen geplaatst.