PREMIUM
Aanschaf nieuwe treinen op MerwedeLingelijn van de baan: ‘Investering gaat ten koste van het hele ov’
De aanschaf van nieuwe treinstellen op de MerwedeLingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen gaat vrijwel zeker niet door. Volgens Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland vormen de financiële consequenties simpelweg een te grote barrière; het betekent een kapitaalvernietiging van tientallen miljoenen euro’s. ‘Verbeteringen in het hele openbaar vervoer in de provincie komen dan tot stilstand.’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMEnergierekening
Harmen: ‘Mijn huis had energielabel C, maar dat was misschien een beetje optimistisch’
-
lezersbrieven
Reacties op verplaatsing van weekmarkt en afvalpasjes: ‘Te idioot voor woorden. Mag wat kosten’
Ik lees de column van Kees Thies over het verplaatsen van de vrijdag en zaterdagmarkt van Statenplein naar Grote Markt. Dat is een mooie gedachte, maar het werkt niet. Waar laat je geparkeerde auto’s - bewoners aan de Grote Markt willen niet - en aan- en afvoer met vrachtwagens en bestelbussen? En de opbouwers van de kramen beginnen op donderdag tegen 17.00 uur en dan moet de Grote Markt autovrij zijn tot zaterdagavond 20.00 uur. De ruimte is te klein daar. En niet naar vroeger kijken, toen waren het echt kramen, nu zijn het verplaatsbare winkels. Het is gewoon geduld hebben, de markt verdwijnt vanzelf omdat staangeld duurder wordt en inkomsten lager. Voordat er in Dordrecht echt iets verandert, ben je op ambtelijk niveau vijf tot tien jaar verder. L. de Koning VaalsDordrecht -
PREMIUM
‘Luchtcirculatie in cabines treinen MerwedeLingelijn zo slecht dat machinisten er ziek van worden’
De luchtcirculatie in cabines van treinen op de MerwedeLingelijn is zo slecht dat machinisten er ziek van worden. Dat zegt het Zuid-Hollandse SP-Statenlid Lies van Aelst, die gesprekken voerde met machinisten en stewards op de lijn tussen Dordrecht en Geldermalsen. Ondertussen lijkt zich een politieke meerderheid af te tekenen voor een miljoeneninvestering om de treinen te vervangen. -
‘Genaaide’ heftruckchauffeurs moeten de cel in voor cokesmokkel
Drie medewerkers van een Rotterdams koel- en overslagbedrijf gaan vijf jaar de cel in. Volgens de rechtbank hebben de mannen (36, 42 en 57 jaar) zich schuldig gemaakt aan de invoer van cocaïne. Vier anderen werden vrijgesproken. Tegen alle verdachten was zeven jaar cel geëist.Zwijndrecht -
PREMIUM
Subsidie om je huis te verduurzamen? Super lastig. Met deze tips lukt het hopelijk wel
Een op de drie huiseigenaren krijgt het niet voor elkaar subsidie aan te vragen voor het verduurzamen van de eigen woning. Het hele aanvraagproces voor de Investeringssubsidie voor duurzame energie (ISDE) is voor veel huiseigenaren onbegrijpelijk, ontoegankelijk en zeer tijdrovend. Met deze tips wordt het iets eenvoudiger.
-
Getest: Dit is de beste wasmachine voor grotere huishoudens
-
-
-
PREMIUM
Niels (30) zoekt ultieme uitdaging terwijl hij geld inzamelt voor KiKa: 7 marathons in 7 dagen rennen
Zaterdagavond een paar biertjes, de ochtend erna even 42 kilometer rennen. Niels van Heteren (30) weet nog niet eens zolang dat hij een geboren hardloper is, maar vanaf zondag rent hij een week lang elke dag een hele marathon, 7 dagen op rij, bijna 300 kilometer in totaal. Grotendeels voor KiKa, maar ook voor zichzelf.Papendrecht -
Roep om mega-investering MerwedeLingeLijn neemt toe: ‘Gebreken zijn terugkerende onderwerpen’
Steeds meer organisaties scharen zich achter de lobby om 70 miljoen euro uit te trekken voor nieuwe treinen op de MerwedeLingeLijn tussen Dordrecht en Geldermalsen. Blijft de portemmonee dicht, dan blijven de huidige ongemakken op het tracé duren tot 2038.