Volledig scherm
PREMIUM
Überkleffe tv-spotjes of niet, als de bloemist dicht is, worden het toch vaak die chocoreepjes. Door die naam, denkt columnist Niels Herijgens © Still uit commercial; Marcel Otterspeer/Pix4Profs

Waarom Merci nog steeds de allerbeste merknaam is (en De Nederlandse Kluis het ook slim doet)

COLUMNHoe vaak ben ik er nu al langsgereden? Tientallen keren. En elke keer dacht ik: goh, dat is nou slim. Bij het banier met de tekst: Nu ook in Bergen op Zoom: De Nederlandse Kluis.

Niet zozeer omdat die firma zo handig inspeelt op de kluisjesroof in Oudenbosch. Of dat ze safeloketten aanbiedt op plekken waar banken daarmee zijn gestopt. Nee, het is de naam die zo scherp gevonden is. Of misschien eerder sluw.

  1. Terugblikken: we genieten van mooie menselijke verhalen, maar ook trieste gebeurtenissen raken ons

    Terugblik­ken: we genieten van mooie menselijke verhalen, maar ook trieste gebeurte­nis­sen raken ons

    Nog ruim twee weken en we leven in 2020. Journalistiek denken we deze weken op de redactie veel aan terug- en vooruitblikken. Wat viel ons op in 2019, welke streekgenoten domineerden het nieuws, welke ontwikkelingen hebben we gesignaleerd in West-Brabant en wat gaat 2020 ons brengen. Het valt niet altijd mee terug te ploegen in ons geheugen, maar gebeurtenissen die echt grote impact hebben gehad, zijn door geen van de verslaggevers vergeten.