Vanuit station Roosendaal kun je straks naar drie gloednieuwe treinhaltes, las columnist Niels Herijgens. Maar hij ziet het somber in voor het plan.
Volledig scherm
PREMIUM
Vanuit station Roosendaal kun je straks naar drie gloednieuwe treinhaltes, las columnist Niels Herijgens. Maar hij ziet het somber in voor het plan. © ANP; Marcel Otterspeer/Pix4Profs

Waarom drie nieuwe treinstations in West-Brabant nu alweer kansloos lijken

COLUMNEindelijk weer eens aardig nieuws in deze barre dagen: er is een plan voor nieuwe treinstations in West-Brabant. Drie stuks maar liefst! Brengt een Sprinter ons over een paar jaar naar de haltes Bergen op Zoom-Markiezaat, Roosendaal-West en Hoeven-Sint Willebrord?

Klinkt als een proefballonnetje, maar het lijkt meer dan dat. Het voorstel komt van vijf grote vervoersondernemingen, waaronder Arriva en het moederbedrijf van Connexxion. Zij zien kansen in een fijnere spoorverbinding tussen Breda en Vlissingen. Inclusief extra stations, plus daarop aansluitende buslijnen richting het achterland, of juist naar de Randstad.