Het kunstwerk Destroy My Face (links, van Erik Kessels) wordt na kritiek weggehaald uit de Bredase skatehal. Typisch voor deze tijd, vindt columnist Niels Herijgens (zelf overigens ook een witte man, dus per definitie kwaadaardig en misogyn).
Volledig scherm
PREMIUM
Het kunstwerk Destroy My Face (links, van Erik Kessels) wordt na kritiek weggehaald uit de Bredase skatehal. Typisch voor deze tijd, vindt columnist Niels Herijgens (zelf overigens ook een witte man, dus per definitie kwaadaardig en misogyn). © Ron Magielse/Marcel Otterspeer (Pix4Profs)

Destroy My Face: hoe serieuze kritiek verloren gaat in grote gelijkhebberigheid

COLUMNBredaPhoto had beloofd actueel te zijn. En dat werd het. Het fotofestival was amper begonnen, of een van de belangrijkste kunstwerken moest eraan geloven. Een groep was er kwaad over en duldde geen discussie: weg ermee, uitgummen, schrappen. En het ging weg. Hoe 2020 wil je het hebben?