Volledig scherm
20161223 - Breda - Foto: Ramon Mangold/ Pix4Profs - 3FM, Serious Request 2016, Glazen Huis - NAC-Actie op de Grote Markt tijdens Serious Request.

Clublied NAC schalt over de Grote Markt

BREDA - Cyriel Dessers, Robbie Haemhouts, Giovanni Korte en Jorn Brondeel brachten vanavond een cheque van 17.000 euro naar het Glazen Huis.

Dat geld kwam van een actie van hoofdsponsor CM, dat z’n hoofdsponsorschap voor één thuiswedstrijd veilde. Het logo van werving- en selectiebureau Kasparov prijkt op 20 januari op het NAC-shirt, thuis tegen Achilles ’20.

"Ik ben door het dolle heen!”, reageert Kasparov-eigenaar Jasper van Eck vanaf zijn vakantieadres in Bali.

De spelers nodigden daarnaast ook Serious Request-held Tijn uit voor een exclusief VIP-dagje in het NAC-stadion, inclusief wedstrijd en skybox. "Zijn instelling heeft me enorm geïnspireerd”, vertelde Robbie Haemhouts.

Enkele honderden NAC-supporters waren naar de Grote Markt gekomen, om Tijn toe te zingen en een hart onder de riem te steken. Want, zo gaf Haemhouts nog aan: "Het gaat vandaag om Serious Request en Tijn, niet om de gebeurtenissen rond de club.”

Het clublied van NAC werd nog vrij massaal ten gehore gebracht, het You’ll Never Know verstomde echter door toedoen van een drumband.

Volledig scherm
Enkele NAC spelers in het Glazen Huis. 3FM djs Domien Verschuuren en Frank van der Lende zijn vanuit Breda 6 dagen en nachten lang geld aan het inzamelen voor kinderen die sterven aan de gevolgen van longontsteking. ANP KIPPA SANDER KONING
Volledig scherm
20161223 - Breda - Foto: Ramon Mangold/ Pix4Profs - 3FM, Serious Request 2016, Glazen Huis - NAC-Actie op de Grote Markt tijdens Serious Request.

In samenwerking met indebuurt Breda