Foto ter illustratie
Volledig scherm
PREMIUM
Foto ter illustratie © Stock.xchng

Zwangere vrouwen met corona komen drie keer zo vaak op de ic: ‘Laat je vaccineren’

EINDHOVEN - Zwangere vrouwen die corona oplopen, hebben drie keer zoveel kans om op de intensive care te belanden. Toch laten veel zwangeren zich niet vaccineren. Brabantse gynaecologen roepen zwangere vrouwen op om een prik te halen.

  1. Nieuwsoverzicht | Zoon die moeder doodstak had pillen niet geslikt - Seksbioscoop sluit de deuren
    PREMIUM

    Nieuwsover­zicht | Zoon die moeder doodstak had pillen niet geslikt - Seksbios­coop sluit de deuren

    De Helmonder die vorige week zijn moeder doodstak, had al paar dagen zijn pillen niet ingenomen. De man kampte al langer met psychische problemen en kreeg daar medicatie voor. Tien klassen van de Willibrordusschool in Alphen zitten vrijdag in thuisquarantaine. Donderdag waren vier groepen al thuis vanwege coronabesmettingen. En sekswinkel en -bioscoop Aphrodite in Helmond heeft voorgoed de deuren gesloten. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.