Ed Steiger overziet zijn overstroomde campingterrein aan de Rulstraat in Megen.
Volledig scherm
PREMIUM
Ed Steiger overziet zijn overstroomde campingterrein aan de Rulstraat in Megen. © Peter van Erp/BD

De camping van Ed staat blank: ‘We wisten dat dit kon gebeuren’

MEGEN - Camping De Maasakker staat onder water. Maar eigenaar Ed Steiger houdt in zijn huis nog net droge voeten. ,,Het was wel even spannend. Maar het is minder hoog gekomen dan ik vreesde. Zie hier de winst van ruimte voor de rivier.”

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  1. Nieuwsoverzicht | Zoon die moeder doodstak had pillen niet geslikt - Seksbioscoop sluit de deuren
    PREMIUM

    Nieuwsover­zicht | Zoon die moeder doodstak had pillen niet geslikt - Seksbios­coop sluit de deuren

    De Helmonder die vorige week zijn moeder doodstak, had al paar dagen zijn pillen niet ingenomen. De man kampte al langer met psychische problemen en kreeg daar medicatie voor. Tien klassen van de Willibrordusschool in Alphen zitten vrijdag in thuisquarantaine. Donderdag waren vier groepen al thuis vanwege coronabesmettingen. En sekswinkel en -bioscoop Aphrodite in Helmond heeft voorgoed de deuren gesloten. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.