Druk vakantieverkeer op de Europese snelwegen.
Volledig scherm
Druk vakantieverkeer op de Europese snelwegen. © AFP

Veel pech tijdens Zwarte Zaterdag, ANWB krijgt duizenden oproepen van Nederlanders

updateDe Zwarte Zaterdag heeft vandaag zijn naam eer aangedaan. Op de belangrijkste vakantieroutes in Frankrijk, Italië, Duitsland en Oostenrijk was het zeer druk, maar begint het langzaam steeds rustiger te worden.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Fransen pakken dit weekend weer massaal de koffers: ‘Dit is in niet één ander land denkbaar’
    Play
    PREMIUM
    Vandaag extreme zwarte zaterdag

    Fransen pakken dit weekend weer massaal de koffers: ‘Dit is in niet één ander land denkbaar’

    Het lijkt erop dat veel vakantiegangers de beruchte Zwarte Zaterdag in Frankrijk voor willen zijn. Op de Franse snelwegen naar de vakantieregio’s was het gisteravond al erg druk. De ANWB meldde 1015 kilometer file op het hoogtepunt. Vandaag wordt het er helemaal aansluiten, met extreme drukte op de snelwegen. Zelfs nu, in tijden van corona, gaat iedereen gelijktijdig de weg op. ,,Dit is in niet één ander land denkbaar.’’
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.