Sigaretten niet verbranden maar verhitten, zou minder schadelijk zijn.
Volledig scherm
Sigaretten niet verbranden maar verhitten, zou minder schadelijk zijn. © Reuters

NVWA neemt plotselinge ‘illegale’ tabaksreclame van Philip Morris onder de loep

De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) is een onderzoek gestart naar de onverwachte reclamecampagne die tabaksproducent Philip Morris is begonnen. Reclames voor tabak en aanverwante producten zijn verboden, maar Philip Morris denk dat te omzeilen door te verwijzen naar het recht op informatie.

  1. KWF boos over plotselinge ‘campagne’ van tabaksreus Philip Morris: ‘Dit is pure reclame!’

    KWF boos over plotselin­ge ‘campagne’ van tabaksreus Philip Morris: ‘Dit is pure reclame!’

    KWF Kankerbestrijding is boos en verbaasd over een campagne die sigarettenproducent Philip Morris is gestart, waarbij het bedrijf wijst op de ‘rookvrije alternatieven’ die er op de markt zijn. Het is tabaksproducenten in Nederland verboden om reclame te maken, ook voor alternatieven als e-sigaretten en ‘dampsigaretten’. Philip Morris denkt dat de huidige campagne wel mag omdat het zich beroept op het ‘recht op informatie’ en de namen van de eigen rookvrije alternatieven niet noemt.